REGULAMIN
przetargu ustnego nieograniczonego
zorganizowanego przez Wójta Gminy Opatówek
na sprzedaż nieruchomości położonych
w obrębie wsi Tłokinia Kościelna
stanowiących własność Gminy Opatówek.
Przetarg przeprowadza się zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów
z dnia 14 września 2004 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów
oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. nr 207, poz. 2108).
§ 1
Przetarg przeprowadzi
komisja przetargowa powołana przez Wójta Gminy Opatówek.
§ 2
1.
W przetargu mogą
brać udział osoby, które wniosły wadium w wysokości podanej w ogłoszeniu o przetargu
z dnia 09.08.2010 roku w kasie Urzędu Gminy najpóźniej do dnia 31.08.2010 roku.
2.
W przetargu nie
mogą uczestniczyć osoby wchodzące w skład komisji przetargowej oraz osoby bliskie
tym osobom.
§ 3
Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu,
jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno postąpienie powyżej
ceny wywoławczej.
§ 4
1.
W przetargu obowiązuje
cena wywoławcza w ogłoszeniu o przetargu.
2.
O wysokości postąpienia
decydują uczestnicy przetargu, z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż
1 % ceny wywoławczej, tj.
-
dla działki nr
544/1 - 334,00 zł
-
dla działki nr
545/1 - 556,00 zł
§ 5
Po ustaniu zgłaszania postąpień przewodniczący komisji przetargowej
wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyższą cenę i zamyka przetarg, a następnie ogłasza
imię i nazwisko lub firmę, która przetarg wygrała.
§ 6
1.
Wadium wpłacone
przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny
nabycia nieruchomości.
2.
Pozostałym uczestnikom
przetargu zostanie zwrócone wadium w kasie Urzędu Gminy w terminie do 3 dni po
zamknięciu przetargu.
§ 7
Termin uiszczenia w całości ceny sprzedaży osiągniętej w przetargu
pomniejszonej o wpłacone wadium upływa przed podpisaniem aktu notarialnego.
§ 8
W przypadku uchylania się osoby lub firmy wygrywającej przetarg
od zawarcia aktu notarialnego, wpłacone wadium nie będzie podlegać zwrotowi.
§ 9
Koszty umowy notarialnej i wpisu do księgi wieczystej ponosi
nabywca.
§ 10
Wójt Gminy zastrzega sobie prawo odwołania przetargu w przypadku
zaistnienia uzasadnionych przyczyn.
§ 11
Przewodniczący komisji przetargowej sporządza protokół z przeprowadzonego
przetargu, który powinien zawierać informacje o:
1.
terminie i miejscu
oraz rodzaju przetargu;
2.
oznaczenie nieruchomości
będącej przedmiotem przetargu, według katastru nieruchomości i księgi wieczystej;
3.
obciążeniach nieruchomości;
4.
zobowiązaniach,
których przedmiotem jest nieruchomość;
5.
wyjaśnieniach i
oświadczeniach złożonych przez oferentów;
6.
osobach dopuszczonych
i niedopuszczonych do uczestnictwa w przetargu, wraz z uzasadnieniem;
7.
cenie wywoławczej
nieruchomości oraz najwyższej cenie osiągniętej w przetargu albo informację o
złożonych ofertach wraz z uzasadnieniem wyboru najkorzystniejszej z nich albo
o niewybraniu żadnej z ofert;
8.
uzasadnieniu rozstrzygnięć
podjętych przez komisję przetargową;
9.
imieniu, nazwisku
i adresie albo nazwie lub firmie oraz siedzibie osoby wyłonionej w przetargu jako
nabywca nieruchomości;
10.
imionach i nazwiskach
przewodniczącego i członków komisji przetargowej;
11.
dacie sporządzenia
protokołu.
§ 12
Protokół z przeprowadzonego przetargu sporządza się w trzech
jednobrzmiących egzemplarzach, z których dwa przeznaczone są dla właściwego organu,
a jeden dla osoby ustalonej jako nabywca nieruchomości.
§ 13
Protokół z przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę zawarcia
aktu notarialnego.
§ 14
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz.
U. z 2010 r. Nr 102 poz. 651 z późn. zm.), a także przepisy Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania
przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 207 poz.
2108).
Opatówek,
dnia 09.08.2010 roku
Wójt
Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|