REGULAMIN
II przetargu ustnego nieograniczonego zorganizowanego
przez Wójta Gminy Opatówek na sprzedaż lokalu mieszkalnego nr 1 w budynku
położonym w Opatówku przy ul. Łódzkiej 21 stanowiącego własność Gminy
Opatówek.
Przetarg przeprowadza się zgodnie z Rozporządzeniem Rady
Ministrów z dnia 14 września 2004 roku w sprawie sposobu i trybu
przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U.
z 2004 r. nr 207, poz. 2108 ze zmianami).
§ 1
Przetarg przeprowadzi komisja przetargowa powołana przez
Wójta Gminy Opatówek.
§ 2
1.
W przetargu
mogą brać udział osoby, które wniosły wadium w wysokości podanej w ogłoszeniu
o przetargu z dnia 22 lutego 2012 roku w kasie Urzędu Gminy najpóźniej do
dnia 24.03.2012 roku oraz okażą Komisji Przetargowej przed otwarciem
przetargu dowód wniesienia wadium i dowód tożsamości.
2.
W przetargu
nie mogą uczestniczyć osoby wchodzące w skład komisji przetargowej oraz osoby
bliskie tym osobom.
§ 3
Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników
przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno
postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
§ 4
1.
W przetargu
obowiązuje cena wywoławcza w ogłoszeniu o przetargu.
2.
O wysokości
postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym, że postąpienie nie może
wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej tj. 330,00 zł.
§ 5
Po ustaniu zgłaszania postąpień przewodniczący komisji
przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyższą cenę i zamyka przetarg,
a następnie ogłasza imię i nazwisko osoby, która przetarg wygrała.
§ 6
1.
Wadium
wpłacone przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na
poczet ceny nabycia nieruchomości.
2.
Pozostałym
uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone w kasie Urzędu Gminy po
zamknięciu przetargu.
§ 7
Termin uiszczenia w całości ceny sprzedaży osiągniętej w
przetargu pomniejszonej o wpłacone wadium upływa przed podpisaniem aktu
notarialnego.
§ 8
W przypadku uchylania się osoby wygrywającej przetarg od
zawarcia aktu notarialnego, wpłacone wadium nie będzie podlegać zwrotowi.
§ 9
Koszty umowy notarialnej i wpisu do księgi wieczystej
ponosi nabywca.
§ 10
Wójt Gminy zastrzega sobie prawo odwołania przetargu w
przypadku zaistnienia uzasadnionych przyczyn.
§ 11
Przewodniczący komisji przetargowej sporządza protokół z
przeprowadzonego przetargu, który powinien zawierać informacje o:
1.
terminie i
miejscu oraz rodzaju przetargu;
2.
oznaczenie
nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, według katastru nieruchomości i
księgi wieczystej;
3.
obciążeniach
nieruchomości;
4.
zobowiązaniach,
których przedmiotem jest nieruchomość;
5.
wyjaśnieniach
i oświadczeniach złożonych przez oferentów;
6.
osobach
dopuszczonych i niedopuszczonych do uczestnictwa w przetargu, wraz z
uzasadnieniem;
7.
cenie
wywoławczej nieruchomości oraz najwyższej cenie osiągniętej w przetargu albo
informację o złożonych ofertach wraz z uzasadnieniem wyboru
najkorzystniejszej z nich albo o niewybraniu żadnej z ofert;
8.
uzasadnieniu
rozstrzygnięć podjętych przez komisję przetargową;
9.
imieniu,
nazwisku i adresie albo nazwie lub firmie oraz siedzibie osoby wyłonionej w
przetargu jako nabywca nieruchomości;
10.
imionach i
nazwiskach przewodniczącego i członków komisji przetargowej;
11.
dacie
sporządzenia protokołu.
§ 12
Protokół z przeprowadzonego przetargu sporządza się w
trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których dwa przeznaczone są dla
właściwego organu, a jeden dla osoby ustalonej jako nabywca nieruchomości.
§ 13
Protokół z przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę
zawarcia aktu notarialnego.
§ 14
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia
1997 r. (Dz. U. z 2010 r. nr 102, poz. 651 z późniejszymi zmianami), a także
przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie
sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie
nieruchomości (Dz. U. Nr 207 poz. 2108 ze zmianami).
Opatówek,
dnia 22.02.2012 roku
Wójt
Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|