Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek , ul. Plac
Wolności 14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454,,
faks 062 7618017.
-
Adres
strony internetowej zamawiającego: www.opatowek.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie wymiany pokrycia dachu w Szkole Podstawowej w
Opatówku, gmina Opatówek..
II.1.2) Rodzaj
zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.3) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje: 1.Wymianę
pokrycia dachu o powierzchni 1879 m2 , a w tym: -rozbiórka istniejącego
pokrycia dachu z dachówki ceramicznej karpiówki, -rozbiórka ołacenia dachu z
przeznaczeniem częściowym łat do ponownego montażu, -rozbiórka obróbek
blacharskich, rynien i rur spustowych z blachy stalowej ocynkowanej,
-oczyszczenie powierzchni elementów drewnianych więźby dachowej z kurzu i innych
zanieczyszczeń, -odgrzybienie i impregnacja drewna konstrukcyjnego środkami
owadobójczymi, przeciw grzybiczymi, przeciw pleśniowymi oraz przeciw
ogniowymi przez smarowanie dwukrotnie pędzlami, np.: FOBOS M4, -przemurowanie
ponad dachem istniejących kominów, -uzupełnienie kominów wentylacyjnych w
przestrzeni strychowej z wyprowadzeniem ponad połać dachu, -zamontowanie
folii wysokoparoprzepuszczalnej wstępnego krycia pod pokrycie dachówką,
-wykonanie pokrycia dachu blachodachówką - kolor czerwony, ceglasty, połysk,
-zamontowanie wyłazów dachowych 54 x 83 cm fabrycznie wykończonych z
uszczelnieniami, -wykonanie obróbek blacharskich z blachy stalowej
ocynkowanej, powlekanej w kolorze czerwonym, ceglastym przy kominach, w
koszach, pasów nadrynnowych i czapek kominowych, -wykonanie i montaż rynien i
rur spustowych z blachy ocynkowanej, powlekanej w kolorze czerwonym
ceglastym. 2. Roboty towarzyszące: -demontaż instalacji odgromowej,
-przemurowanie uszkodzonych kominów ponad dachem, -wymurowanie kominów w
przestrzeni strychowej z wyprowadzeniem ponad połać dachową, -otynkowanie
nowych kominów w przestrzeni strychowej tynkiem cementowo-wapiennym, kat. II,
-wymiana, uzupełnienie i wykonanie tynków cementowo-wapiennych kat. III na
kominach ponad połacią dachu, -malowanie tynków kominów ponad połacią dachu
farbami akrylowymi, -wykonanie nowej instalacji odgromowej na dachu z głowicy
aktywnej i z pręta ocynkowanego d=7 mm, -wykonanie kontrolnych pomiarów
elektrycznych instalacji odgromowej, -wywóz materiałów z rozbiórek na
wysypisko..
II.1.4) Czy przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny
Słownik Zamówień (CPV): 45.26.12.10-9, 45.21.42.10-5.
II.1.6) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 23.08.2010.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 2.000,00 zł. Słownie:dwa
tysiące złotych.
III.2) ZALICZKI
-
Czy
przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej co najmniej 1 zadanie związane z budową,
przebudową lub remontem dachu o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł.
brutto. Wykazane zamówienie zostanie uznane, jeśli będzie poparte dokumentem
potwierdzającym, że zlecone roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone (np.referencje, protokół odbioru). Ocena
spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z
formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie oraz dokument jakim
jest wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich 5 lat. Z treści
oświadczenia i dokumentów przedłożonych w ofercie Zamawiający sprawdzi czy
Wykonawca spełnia warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności: - kierownikiem budowy
posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.5) Sytuacja
ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga aby Wykonawca wykazał, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. : a) posiada środki
finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 200.000 zł b) posiada
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania
warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według formuły spełnia - nie
spełnia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
-
wykaz robót
budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i
doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
-
wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami
-
oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
-
informację
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca
posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub
zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia
-
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na
zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego
zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą
wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność
kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert.
-
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w
celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
-
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-dane dotyczące
podwykonawców i zakresu powierzonych im części zamówienia ( jeśli Wykonawca
przewiduje wykorzystanie podwykonawców ) - załącznik nr 6 do formularza
oferty; -zaparafowane istotne postanowienia umowy jako załącznik nr 7 do
formularza oferty; -wypełniony formularz cenowy wraz z kosztorysem ofertowym
stanowiącym załącznik nr 8 do formularza oferty; -dowód wpłacenia
/wniesienia/ wadium. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub
zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest
udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów
na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.7) Czy ogranicza
się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u
których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Czy
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się
istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje
możliwość zmian w umowie określonych niżej oraz innych nieistotnych
postanowień umowy. Wynagrodzenie określone w umowie obejmuje całość kosztów,
wydatków niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy jest niezależne od
poziomu inflacji w okresie od dnia podpisania umowy do dnia jej zakończenia i
może być zmienione o kwotę wynikającą z ewentualnej zmiany stawki podatku VAT
zaistniałej po podpisaniu umowy. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi
konieczność wykonania robót dodatkowych, których wartość nie przekroczy 50%
ceny umownej to Wykonawca zobowiązany jest do wykonania tych robót na
dodatkowe zamówienie Zamawiającego udzielone z wolnej ręki. Jeżeli w toku
realizacji robót wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych lub
zaniechanie umówionych robót , to wysokość wynagrodzenia (zwiększenie,
zmniejszenie) Wykonawcy za te roboty ustalona zostanie kosztorysem dodatkowym,
powykonawczym przyjmując do jego obliczenia ceny, stawki i narzuty
zastosowane w kosztorysie ofertowym. Ceny materiałów i sprzętu zostaną
przyjęte z zeszytów Sekocenbud za ostatni kwartał poprzedzający sporządzenie
kosztorysu - w przypadku braku w/w cen w kosztorysie ofertowym. Na wykonanie
robót dodatkowych będzie każdorazowo sporządzany protokół konieczności
akceptowany przez Zamawiającego i Inspektora nadzoru. Podstawą do
sporządzenia kosztorysu będą KNR, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w
KNR wycena indywidualna. Termin wykonania umowy może ulec zmianie w przypadku
wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o
zamówieniu lub SIWZ pomimo zachowania należytej staranności.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opatówku, Plac Wolności 14, 62-860 Opatówek, pokój numer 7 w godz.
08:00 - 15:00..
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.05.2010 godzina 09:45,
miejsce: Urząd Gminy w Opatówku, Plac Wolności 14, 62-860 Opatówek, pokój
numer 13..
IV.4.5) Termin
związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej: nie
dotyczy.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt
Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|