Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek , ul. Plac
Wolności 14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454,,
faks 062 7618017.
-
Adres
strony internetowej zamawiającego: www.bip.opatowek.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Usługi w zakresie wywozu odpadów stałych z budynków
komunalnych i terenu Gminy Opatówek..
II.1.2) Rodzaj
zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługi w zakresie wywozu odpadów
stałych z budynków komunalnych i terenu Gminy Opatówek. I.Przedmiotem
zamówienia jest wywóz odpadów komunalnych z budynków komunalnych oraz innych
obiektów będących własnością Gminy Opatówek. Wywóz odpadów z budynków
komunalnych gromadzonych selektywnie na terenie 16 nieruchomości, oraz
obiektu Oczyszczalni Ścieków, gdzie łączna ilość odpadów wytwarzana w ciągu
tygodnia wynosić będzie około 8,92 m3, a w okresie obowiązywania umowy ( tj.
od 01.01.2011 roku do 31.12.2011 roku ) : 463,84 m3 odbywać się będzie
zgodnie z następującymi zaleceniami: 1.Odpady komunalne gromadzone
selektywnie do odrębnych urządzeń do zbierania odpadów, winny być odbierane i
wywożone z zachowaniem następującego podziału według załącznika Nr 1, oraz
harmonogramu wywozu nieczystości stałych załącznik Nr 2. a)1 pojemnik 0,11 na
oczyszczalni ścieków z częstotliwością wywozu co dwa tygodnie b)pozostałe
nieruchomości wykazane w harmonogramie wywozu załącznik Nr 2. 2.Odpady
komunalne obejmują odpady kuchenne ( resztki spożywcze, obierki ) oraz odpady
zielone ( roślinne ), pozostałe odpady ( z wyjątkiem odpadów
wielkogabarytowych, niebezpiecznych, odpadów z budowy i remontów ), np. żużel
i popioły paleniskowe, pieluchomajtki, podpaski, środki higieny osobistej.
Ponadto odpady komunalne, które mogą być poddane recyklingowi, w
szczególności takie jak : papier i tektura nieopakowaniowa, opakowania z
papieru i tektury, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne
nieopakowaniowe, opakowania z tworzyw sztucznych, tekstylia, szkło
nieopakowaniowe, opakowania ze szkła, metale, opakowania z blachy stalowej,
opakowania z aluminium. Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje: 1.Dostarczenie
i rozmieszczenie na koszt własny Wykonawcy, na wyznaczone przez Zamawiającego
( na terenie poszczególnych nieruchomości ) miejsca zbierania odpadów,
urządzeń do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych z zastrzeżeniem, że:
a)ilość i wielkość urządzeń do zbierania odpadów dla każdej nieruchomości
należy dostosować do ilości odpadów komunalnych zgodnie z załącznikiem Nr 1.
b)Zamawiający dopuszcza rozmieszczenie urządzeń do zbierania odpadów
komunalnych o pojemnościach przekraczających potrzeby Zamawiającego, jednak
podstawą rozliczeń będzie łączna ilość odpadów wytworzonych na danej
nieruchomości w ciągu tygodnia. c)urządzenia do zbierania odpadów komunalnych
muszą spełniać wymogi określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku
na terenie Gminy Opatówek uchwalonym Uchwałą Nr 35 / 07 Rady Gminy Opatówek z
dnia 2 marca 2007 roku. 2.Wywóz odpadów komunalnych z częstotliwością
określoną w punkcie 1 podpunkt a i b strona 1. 3.Uprzątnięcie odpadów, które
wysypały się podczas załadunku. 4.Wykonywanie dezynfekcji urządzeń do
zbierania odpadów co najmniej raz na kwartał w okresie jesienno - zimowym
oraz raz na miesiąc w okresie wiosenno - letnim, przy użyciu materiałów
własnych Wykonawcy. 5.Bieżące remontowanie urządzeń do zbierania odpadów przy
użyciu materiałów własnych Wykonawcy. 6.Wymiana na koszt Wykonawcy zużytych
lub zdewastowanych urządzeń do zbierania odpadów komunalnych na nowe.
7.Ustawienie na koszt Wykonawcy nowych urządzeń do zbierania odpadów
komunalnych w przypadku ich zaginięcia. W razie zajścia uzasadnionych
przypadków ( zbycie, nabycie nieruchomości itp. ), Zamawiający zastrzega
sobie prawo zmiany częstotliwości oraz ilości wywozu odpadów komunalnych z
poszczególnych nieruchomości oraz prawo do zmiany liczby nieruchomości wyszczególnionych
w załącznikach Nr 1 i Nr 2, oraz zmiany wynagrodzenia. II.Przedmiotem
zamówienia jest usługa polegająca na wywozie odpadów komunalnych z terenu
gminy Opatówek administrowanych przez Gminę Opatówek wg wykazu stanowiącego
załącznik nr 3 , załącznik nr 4 i załącznik nr 5 zgodnie z harmonogramem
wywozu stanowiącym załącznik nr 6. W okresie objętym zamówieniem tj. na rok
2011 przewiduje się następujące, roczne ilości odpadów : 1.około 360 m3 / na
rok (frakcja zmieszana), z czego : a)wywóz nieczystości z parku (poz. nr 1
załącznika nr 3): - w okresie V-IX 1 x tygodniowo, - w okresie X-IV 1 x w
miesiącu. b)wywóz nieczystości z koszy ulicznych (poz. nr 2-35 załącznika nr
3) - 2 x w miesiącu c)wywóz nieczystości stałych z targowiska gminnego oraz
hali sportowej (poz. nr 36 i 37 załącznika nr 3) - 1 x w tygodniu d)wywóz
nieczystości stałych z nieruchomości w Opatówku ul. Szkolna 11 (poz. 38
załącznika nr 3) - na zgłoszenie. e)wywóz nieczystości stałych z
nieruchomości w Opatówku Plac Wolności 14 - Urząd Gminy ( poz. 39 załącznika
nr 3 ) - 1 x w tygodniu Harmonogram wywozów wg załącznika nr 6. 2. około 340
m3 / na rok ( odpadów wyselekcjonowanych ), z czego: a)wywóz odpadów z gniazd
do selektywnej zbiórki (poz.1-4 załącznika nr 4) - 1 x w miesiącu 10 kontenerów,
3. około 100 kg / na rok ( leków przeterminowanych ) a)wywóz leków z aptek
(poz. 1 - 4 złącznika nr 5) - 1 x w miesiącu (lub na zgłoszenie w przypadku
przepełnienia pojemnika). Harmonogram wywozów wg załącznika nr 6. Ponadto
przedmiot zamówienia obejmuje: 1.Dostarczenie i rozmieszczenie na koszt
własny Wykonawcy, na wyznaczone przez Zamawiającego miejsca zbierania
odpadów, urządzeń do zbiórki odpadów, do frakcji zmieszanej i do selektywnej
zbiórki, odpowiedniej ilości pojemników określonej przez Zleceniodawcę, z
wyłączeniem pojemników w aptekach. a) ilość i wielkość urządzeń do zbierania
odpadów należy dostosować do ilości odpadów wykazanych w załącznikach od 3-5.
b) urządzenia do zbierania odpadów muszą spełniać wymogi określone w
Regulaminie Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Opatówek
uchwalonym Uchwałą nr 35/07 Rady Gminy Opatówek z dnia 2 marca 2007 roku.
2.Wywóz odpadów komunalnych z częstotliwością określoną w harmonogramie
stanowiącym załącznik nr 6 przedmiotu zamówienia. 3.Usuwanie odpadów, które
rozsypały się podczas załadunku. 4.Utrzymanie pojemników dostarczonych przez
Wykonawcę w należytym stanie technicznym i estetycznym, poprzez dezynfekcję
urządzeń co najmniej raz na kwartał w okresie jesienno-zimowym oraz raz na
m-c w okresie wiosenno - letnim, przy użyciu materiałów własnych Wykonawcy, z
wyłączeniem pojemników w aptekach. 5.Bieżące remontowanie urządzeń do
zbierania odpadów przy użyciu materiałów własnych, z wyłączeniem pojemników w
aptekach. 6.Wymiana, na koszt Wykonawcy zużytych lub zdewastowanych urządzeń
do zbierania odpadów na nowe, z wyłączeniem pojemników w aptekach
7.Ustawianie na koszt Wykonawcy nowych urządzeń do zbierania odpadów w
przypadku ich zaginięcia, z wyłączeniem pojemników w aptekach. W razie
zajścia uzasadnionych przypadków ( zbycie, nabycie nieruchomości itp. ),
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany częstotliwości oraz ilości wywozu
odpadów komunalnych oraz prawo do zmiany liczby pojemników wyszczególnionych
w załącznikach nr 3 - 6 oraz zmiany wynagrodzenia. III. Podane wyżej ilości
odpadów są ilościami przewidywanymi do wywozu w roku 2011. Mogą ulec zmianie
( zwiększeniu, zmniejszeniu ) ze względu na dostosowanie do bieżących potrzeb
Zamawiającego. Gmina Opatówek nie gwarantuje w/w ilości usług. Rozliczanie
usług odbywać się będzie w/g cen jednostkowych określonych w formularzu
cenowym i umowie..
II.1.4) Czy przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny
Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Zamawiający w wyżej wymienionym postępowaniu nie przewiduje wniesienia
wadium.
III.2) ZALICZKI
-
Czy
przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada aktualne zezwolenia: 1.Zezwolenie
na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych w granicach
administracyjnych Gminy Opatówek przez cały zakładany okres realizacji
zamówienia wydane przez właściwy organ zgodnie z obowiązującymi przepisami
prawa. 2.Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i
transportu odpadów od właścicieli nieruchomości wydane przez właściwy organ
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Ocena spełniania warunku udziału w
postępowaniu dokonana zostanie według formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej 1 zamówienie o podobnym charakterze.
Wykazane zamówienie zostanie uznane, jeśli będzie poparte dokumentem
potwierdzającym, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o dokument jakim jest wykaz
wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat. Z treści oświadczenia i
dokumentów przedłożonych w ofercie Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia
warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
-
koncesję,
zezwolenie lub licencję
-
wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania
warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz
załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały
wykonane lub są wykonywane należycie
-
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w
celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
-
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-zaparafowane istotne
postanowienia umowy jako załącznik nr 4 do formularza oferty; -wypełniony
formularz cenowy stanowiącym załącznik nr 5 do formularza oferty;
III.7) Czy ogranicza
się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u
których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Czy
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się
istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje
możliwość zmian w umowie określonych niżej. Wynagrodzenie określone w umowie
obejmuje całość kosztów, wydatków niezbędnych do zrealizowania przedmiotu
umowy jest niezależne od poziomu inflacji w okresie od dnia podpisania umowy
do dnia jej zakończenia i może być zmienione o kwotę wynikającą z ewentualnej
zmiany stawki podatku VAT zaistniałej po podpisaniu umowy, a także w razie
zajścia okoliczności o których mowa w SIWZ ( Rozdział III ).
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opatówku, Plac Wolności 14, 62 - 860 Opatówek,pokój nr 7 w
godz. 08:00-15:00..
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.12.2010 godzina 09:45,
miejsce: Urząd Gminy w Opatówku, Plac Wolności 14, 62 - 860 Opatówek, pokój
nr 13..
IV.4.5) Termin
związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej: nie
dotyczy.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt
Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|