Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek, ul. Plac Wolności 14, 62-860
Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454, faks 062 7618017.
-
Adres
strony internetowej zamawiającego: www.opatowek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ciągu drogowego Saczyn
- Chełmce - Opatówek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia:
Zakres robót do wykonania w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne
pn. Przebudowa ciągu drogowego Saczyn - Chełmce - Opatówek: I.Odcinek drogi
na terenie Gminy Godziesze Wielkie 1.Roboty pomiarowe przy liniowych robotach
ziemnych - 0,876 km 2.Roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi -
1433,76 m3 3.Odmulenie i oczyszczenie rowów odwadniających i oczyszczenie
przepustów pod zjazdami - 876,0 m 4.Przepust rurowy pod zjazdami - 7, 0 m
5.Wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa, grubość
podbudowy po zagęszczeniu 12 cm - 4045,10 m2 6.Wykonanie podbudowy z kruszywa
łamanego 0/63 - warstwa dolna o grubości po zagęszczeniu 15 cm - 3869,900 m2
7.Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 - warstwa górna o grubości
po zgęszczeniu 8cm - 3869,900 m2 8.Wykonanie nawierzchni z mieszanek
mineralno - asfaltowych - warstwa wiążąca po zagęszczeniu o grubości 4 cm -
3694,700 m2 9.Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - asfaltowych -
warstwa ścieralna po zagęszczeniu o grubości 4 cm - 3519,500 m2. 10.Wykonanie
nawierzchni zjazdu z tłucznia kamiennego0/31,5 - warstwa dolna z tłucznia o
grubości po uwałowaniu 10 cm - 420,000 m2 11.Wykonanie nawierzchni zjazdu z
tłucznia kamiennego 0/31,5 - warstwa górna z tłucznia o grubości po
uwałowaniu 7 cm - 420,000 m2 12.Wykonanie nawierzchni pobocza z tłucznia
kamiennego 0/31,5 - warstwa dolna z tłucznia o grubości po uwałowaniu 10 cm -
1314,00 m2 13.Wykonanie nawierzchni pobocza z tłucznia kamiennego 0/31,5 -
warstwa górna z tłucznia o grubości po uwałowaniu 7 cm - 1314,00 m2
14.Oznakowanie pionowe - znaki drogowe - 3,0 szt. 15.Geodezyjna
inwentaryzacja powykonawcza całej inwestycji - 1 szt. II.Odcinek drogi
pomiędzy m. Opatówek a m. Chełmce własność Powiatu kaliskiego 1.Regeneracja i
powierzchniowe zamkniecie nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową i
kruszywem łamanym w ilości 5t/kmb przy użyciu pathera - 22,200 t 2.Wykonanie
nawierzchni z mieszanek mineralno asfaltowych - warstwa ścieralna po
zagęszczeniu o grubości 4 cm - 27.779,000 m2 III.Odcinek drogi na terenie
Gminy Opatówek 1.Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - 0,626 km
2.Roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi - 782,25 m3 3.Wykonanie
podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa - grubość podbudowy
po zagęszczeniu 12 cm - 2877,300 m2 4.Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego
0/63 - warstwa dolna o grubości po zagęszczeniu 15 cm - 2752,200 m2
5.Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 - warstwa górna o grubości
po zagęszczeniu 8 cm - 2752,200 m2 6.Wykonanie nawierzchni z mieszanek
mineralno - asfaltowych - warstwa wiążąca po zagęszczeniu o grubości 4 cm -
2627,100 m2 7.Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - asfaltowych -
warstwa ścieralna po zagęszczeniu o grubości 4 cm - 2502,000 m2 8.Wykonanie
nawierzchni pobocza z tłucznia kamiennego 0/31,5 - warstwa dolna z tłucznia o
grubości po uwałowaniu 10 cm - 938,300 m2 9.Wykonanie nawierzchni pobocza z
tłucznia kamiennego 0/31,5 - warstwa górna z tłucznia o grubości po
uwałowaniu 7 cm - 938,300 m2 10.Oznakowanie pionowe - znaki drogowe - 3 szt.
11.Geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza całej inwestycji - 1 szt.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.07.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia
wadium w kwocie 25.000,00 zł. Słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych..
III.2) ZALICZKI
-
Czy
przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej 2 zadania związane z budową lub przebudową
dróg (wykonanie nawierzchni z masy mineralno - asfaltowej ) o wartości nie
mniejszej niż 700.000,00 zł. brutto - każde zadanie. Wykazane zamówienie zostanie
uznane, jeśli będzie poparte dokumentem potwierdzającym, że zlecone roboty
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
(np. referencje, protokół odbioru). Ocena spełniania tego warunku udziału w
postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w
oparciu o oświadczenie oraz dokument jakim jest wykaz wykonanych zamówień w
okresie ostatnich 5 lat. Z treści oświadczenia i dokumentów przedłożonych w
ofercie Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności: - kierownikiem budowy
posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej. Ocena spełniania
tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą
spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie oraz dokument jakim jest wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Z treści oświadczenia
i dokumentów przedłożonych w ofercie Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca
spełnia warunek.
-
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga aby Wykonawca wykazał na podstawie informacji z banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada
rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub
zdolność kredytową Wykonawcy, nie mniejszą niż 1.000.000,- zł (słownie: jeden
milion złotych),wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert. W przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ten
składają Ci Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał , że posiada opłaconą polisę, a w
przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunku
udziału w postępowaniu dokonana zostanie według formuły spełnia - nie
spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE
MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
-
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
-
wykaz robót
budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i
doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
-
wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami
-
oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
-
informację
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca
posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub
zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia
-
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na
zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego
zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy,
potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub
jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
-
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w
celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
-
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
-
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego
miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje
się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt
III.4) albo w pkt III.5)
- dane dotyczące podwykonawców i zakresu powierzonych im
części zamówienia ( jeśli Wykonawca przewiduje wykorzystanie podwykonawców )
- załącznik nr 6 do formularza oferty; - zaparafowane istotne postanowienia umowy
jako załącznik nr 7 do formularza oferty; - wypełniony formularz cenowy wraz
z kosztorysem ofertowym stanowiącym załącznik nr 8 do formularza oferty; -
dowód wpłacenia /wniesienia/ wadium. Wykonawca może polegać na wiedzy i
doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków Wykonawca w takiej sytuacji
zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym
celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o
zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian w umowie
określonych niżej oraz innych nieistotnych postanowień umowy. Jeżeli w toku
realizacji robót wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, których
zakres nie przekroczy wartości 50% niniejszego zamówienia to Wykonawca
zobowiązany jest wykonać te roboty na dodatkowe zamówienie Zamawiającego
udzielone w trybie z wolnej ręki przy jednoczesnym zachowaniu tych samych
norm, standardów i parametrów jak w kosztorysie ofertowym. Zamawiający
zastrzega sobie prawo rezygnacji z części robót. W takim przypadku kwota
kosztorysowa zostanie pomniejszona o całość tych prac w/g parametrów jak w
kosztorysie ofertowym. Termin wykonania umowy może ulec zmianie w przypadku
wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o
zamówieniu lub SIWZ pomimo zachowania należytej staranności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14 pokój numer 7 w
godz. 08:00 do 15:00..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2011 godzina 09:45, miejsce: Urząd Gminy w
Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14 pokój numer 13..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące
finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez
Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna. Działanie 2.2. Poprawa dostępności
do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego ( drogi wojewódzkie w
miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne ). Schemat II Drogi w
granicach administracyjnych miast poniżej 50 tys. mieszkańców oraz na
obszarach wiejskich..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub
części zamówienia: tak
Wójt
Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
Projekt współfinansowany przez Unię
Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach
Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013
FUNDUSZE EUROPEJSKIE - DLA ROZWOJU
INNOWACYJNEJ WIELKOPOLSKI
|