Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek , ul. Plac
Wolności 14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454,,
faks 062 7618017.
-
Adres
strony internetowej zamawiającego: gmina@opatowek.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Rewaloryzacja zabytkowego parku w Opatówku - wykonanie
alejek parkowych - Dzika promenada..
II.1.2) Rodzaj
zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.3) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rewaloryzacja zabytkowego parku w
Opatówku wykonanie alejek parkowych - Dzika promenada. Zakres opracowania
obejmuje projekt przebudowy alejki o nawierzchni żwirowej szerokości 2,0 m.
Długość alejki wynosi 464,0 m, powierzchnia 1016,0 m2 . Zakres robót: roboty
pomiarowe - 0,464 km, roboty ziemne - 187,0 m3, podbudowa z kruszywa łamanego
stabilizowanego mechanicznie grub.10cm - 1170,0 m3, nawierzchnia żwirowa
grub. 6cm - 1016,0 m3, krawężnik kamienny surowo łupany 8x20cm na ławie
betonowej - 963,0 m..
II.1.4) Czy przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny
Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.61-5.
II.1.6) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.06.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 5 000,00 zł. Słownie:pięć
tysięcy złotych
III.2) ZALICZKI
-
Czy
przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej 1 zadanie związane z budową, przebudową
alejek parkowych o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł. brutto. Wykazane
zamówienie zostanie uznane, jeśli będzie poparte dokumentem potwierdzającym,
że zlecone roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone (np. referencje, protokół odbioru). Ocena spełniania
tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą
spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie oraz dokument jakim jest wykaz
wykonanych zamówień w okresie ostatnich 5 lat. Z treści oświadczenia i
dokumentów przedłożonych w ofercie Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia
warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności: - kierownikiem budowy
posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej
posiadający zaświadczenie kwalifikacyjne do kierowania robotami na obiektach
podlegających ochronie konserwatorskiej lub, kierownikiem budowy posiadającym
uprawnienia budowlane w specjalności drogowej posiadający zaświadczenie
kwalifikacyjne do kierowania robotami na obiektach podlegających ochronie
konserwatorskiej. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu
zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o
oświadczenie oraz dokument jakim jest wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia. Z treści oświadczenia i dokumentów przedłożonych w
ofercie zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia warunek.
-
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga aby Wykonawca wykazał , że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia. W przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument
ten składają Ci Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
-
wykaz robót
budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i
doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
-
wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami
-
oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia
-
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w
celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
-
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
-
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
-
nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego
miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje
się takiego zaświadczenia
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- dane dotyczące
podwykonawców i zakresu powierzonych im części zamówienia ( jeśli Wykonawca
przewiduje wykorzystanie podwykonawców ) - załącznik nr 6 do formularza
oferty; - wypełniony formularz cenowy wraz z kosztorysem ofertowym
stanowiącym załącznik nr 7 do formularza oferty; - zaparafowane istotne
postanowienia umowy jako załącznik nr 8 do formularza oferty; - dowód
wpłacenia /wniesienia/ wadium. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych
podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności
finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą
wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność
kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert. Wykonawca może polegać na wiedzy i
doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków Wykonawca w takiej sytuacji
zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi
do realizacji zamówienia , w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów
na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.7) Czy ogranicza
się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u
których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Czy
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się
istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje
możliwość zmian w umowie określonych niżej oraz innych nieistotnych
postanowień umowy. Wynagrodzenie określone w umowie obejmuje całość kosztów,
wydatków niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy jest niezależne od
poziomu inflacji w okresie od dnia podpisania umowy do dnia jej zakończenia i
może być zmienione o kwotę wynikającą z ewentualnej zmiany stawki podatku VAT
zaistniałej po podpisaniu umowy. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi
konieczność wykonania zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem
podstawowym których wartość nie przekroczy 50% ceny umownej to Wykonawca
zobowiązany jest do wykonania tych robót na dodatkowe zamówienie Zamawiającego
udzielone z wolnej ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt 5 ustawy prawo zamówień
publicznych. Wynagrodzenie Wykonawcy za te roboty ustalone zostanie po
negocjacjach z Wykonawcą przyjmując jako podstawę do wyceny: a) narzuty,
stawka roboczogodziny, oraz ceny jednostkowe materiałów i koszty pracy
sprzętu, nie mogą być wyższe niż średnie dla województwa wielkopolskiego
według informacji ORGBUD - SERWIS w okresie realizacji zamówienia. Na
wykonanie zamówień dodatkowych będzie każdorazowo sporządzany przez Wykonawcę
i Inspektora Nadzoru protokół konieczności akceptowany przez Zamawiającego.
Podstawą do sporządzenia kosztorysu będą KNR, a w przypadku braku
odpowiednich pozycji w KNR wycena indywidualna. Jeżeli w toku realizacji
robót wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych lub zaniechanie
umówionych robót , to wysokość wynagrodzenia (zwiększenie, zmniejszenie)
Wykonawcy za te roboty ustalona zostanie kosztorysem dodatkowym,
powykonawczym przyjmując do jego obliczenia ceny, stawki i narzuty zastosowane
w kosztorysie ofertowym. Ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte według
informacji ORGBUD - SERWIS za ostatni kwartał poprzedzający sporządzenie
kosztorysu - w przypadku braku w/w cen w kosztorysie ofertowym. Na wykonanie
robót dodatkowych, lub zaniechanie umówionych robót będzie każdorazowo
sporządzany przez Wykonawcę i Inspektora Nadzoru protokół konieczności
akceptowany przez Zamawiającego. Podstawą do sporządzenia kosztorysu będą
KNR, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR wycena indywidualna.
Termin wykonania umowy może ulec zmianie w przypadku wystąpienia
okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu
lub SIWZ pomimo zachowania należytej staranności. Termin wykonania umowy może
ulec zmianie w przypadku wystąpienia konieczności wykonania zamówień
dodatkowych o których mowa w § 7 ust. 4 projektu umowy, określonych odrębną
umową, warunkujących prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia , o czas
niezbędny do wykonania zamówień dodatkowych
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14 pokój numer 7 w
godz.08:00 do 15:00..
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.04.2012 godzina 09:45,
miejsce: Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14 pokój
numer 13..
IV.4.5) Termin związania
ofertą: okres w
dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej:
Zadanie będzie współfinansowane w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie lokalnych
strategii rozwoju Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007- 2013 dla
operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania
Odnowa i rozwój wsi..
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Wójt
Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|