Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek , ul. Plac
Wolności 14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454,,
faks 062 7618017.
-
Adres
strony internetowej zamawiającego: www.opatowek.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa nawierzchni oraz budowa kanalizacji deszczowej
w ulicach Gen. Józefa Zajączka, ks. Adama Marczewskiego, Piotra Szadkowskiego
na Osiedlu Kościuszki w miejscowości Opatówek..
II.1.2) Rodzaj
zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ZAKRES ROBÓT DROGOWYCH I. Ul.
Gen. Zajączka 1. Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - trasa
dróg w terenie równinnym wraz z inwentaryzacja geodezyjną powykonawczą -km
0,364 2. Roboty ziemne - m3 1137,709 3. Profilowanie i zagęszczanie podłoża
wykonywane mechanicznie - m2 1734,086 4. Profilowanie i zagęszczanie podłoża
wykonywane ręcznie - m2 578,029 5. Umocnione podłoże z C-3/4 Podbudowy
betonowe gr.10 cm - m2 2221,015 6. Warstwa dolna podbudowy z kruszyw łamanych
mieszanki 0/63 gr.15 cm - m2 2221,015 7. Warstwa górna podbudowy z kruszyw
łamanych mieszanki 0/31,5 gr. 5 cm - m2 2221,015 8. Skropienie emulsją
asfaltową w ilości 0,7 kg/m2 - m2 2221,015 9. Nawierzchnie z mieszanek
mineralno-bitumicznych o gr. 4 cm (warstwa ścieralna) - m2 2221,015 10.
Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm bez ław - m 369,900 11.
Ława pod krawężniki betonowa z oporem - m3 24,044 12. Plantowanie (obrobienie
na czysto) skarp i dna wykopów - m2 364,000 13. Regulacja pionowa studzienek
- m3 1,500 14. Zabezpieczenie istniejących kabli energetycznych rurami
ochronnymi - m 32,500 II. Ul. ks. Marczewskiego 15.Roboty pomiarowe przy
liniowych robotach ziemnych - trasa dróg w terenie równinnym wraz z inwentaryzacja
geodezyjna - km 0,090 16. Roboty ziemne - m3 228,825 17. Profilowanie i
zagęszczanie podłoża wykonywane mechaniczni - m2 441,848 18. Profilowanie i
zagęszczanie podłoża wykonywane ręcznie - m2 147,283 19. Umocnione podłoże z
C-3/4 Podbudowy betonowe gr.10 cm - m2 589,130 20. Warstwa dolna podbudowy z
kruszyw łamanych mieszanki 0/63 gr.15 cm - m2 508,130 21. Warstwa górna
podbudowy z kruszyw łamanych mieszanki 0/31,5 gr. 5cm - m2 508,130 22.
Skropienie emulsją asfaltową - m2 508,130 23.Nawierzchnie z mieszanek
mineralno-bitumicznych o gr. 4 cm (warstwa ścieralna) - m2 508,130 24.
Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm bez ław - m 176,000 25.
Ścieki uliczne płaskie z kostki betonowej 20x10x8 - m 176,000 26. Ława pod
krawężniki betonowa z oporem z betonu - m3 7,920 27. Ława pod ścieki betonowa
zwykła z betonu - m3 5,280 28. Regulacja pionowa studzienek - m3 0,200 29.
Zabezpieczenie istniejących kabli energetycznych rurami ochronnymi - m 30,000
30. Plantowanie (obrobienie na czysto) skarp i dna wykopów - m2 156,000
ZAKRES ROBÓT SANITARNYCH I. Ul. Gen. Zajączka, Ks. Adama Marczewskiego.
Roboty ziemne 1. Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych. w terenie
równinnym - km 0,49 2. Ręczne wykopanie dołów o powierzchni dna do 0,2 m2 -
szt. 68,00 3. Wykopy z zasypaniem, wykonane w gruncie kat. III, o ścianach
zabezpieczonych obudową OW WRONKI - typ boksowy, przy głębokości do 2,50 m,
szerokość wykopu 0,90-1,0 m - m3 305,00 4. Wykopy z zasypaniem, wykonane w
gruncie kat. III, o ścianach zabezpieczonych obudową OW WRONKI - typ boksowy,
przy głębokości do 2,50 m, szerokość wykopu 0,90-1,0 m - m3 305,00 5.Wykopy
liniowe o ścianach pion. pod fundamenty - m3 32,10 6.Zasypywanie wykopów
spycharkami gąsienicowymi - m3 32,10 7. Zagęszczenie zasypki zagęszczarkami -
m3 32,10 8. Dowóz kruszywa na zasypkę wykopu - m3 305,00 Roboty montażowe 1.
Podłoża z kruszyw naturalnych, o grubości 10 cm m2 392,80 2. Rurociągi z
tworzyw sztucznych, rury dwuścienne o śr. nominalnej 300mm - m 444,00 3.
Przykanaliki z rur z tworzyw sztucznych, rury dwuścienne o średnicy
nominalnej 150mm - m 47,00 4. Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o
średnicy 1200 mm - studzienki 1,00 5. Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o
średnicy 1000 mm - studzienki 11,00 6. Studzienki ściekowe z osadnikiem o śr.
400 mm z gotowych elem. z tworzywa sztucznego - studzienki 16,00 7. Próba
szczelności kanałów rurowych o średnicy nominalnej 300 mm - m 444,00 II. Ul.
Piotra Szadkowskiego. Roboty ziemne 1. Roboty pomiarowe przy liniowych
robotach ziemnych. w terenie równinnym - km 0,17 2. Ręczne wykopanie dołów o
powierzchni dna do 0,2 m2 - szt. 17,00 3. Wykopy z zasypaniem, wykonane w
gruncie kat. III, o ścianach zabezpieczonych obudową OW WRONKI - typ boksowy,
przy głębokości do 2,50 m, szerokość wykopu 0,90-1,0 m - m3 99,70 4. Wykopy z
zasypaniem, wykonane w gruncie kat. III, o ścianach zabezpieczonych obudową
OW WRONKI - typ boksowy, przy głębokości do 2,50 m, szerokość wykopu 0,90-1,0
m - m3 99,70 5. Wykopy liniowe o ścianach pion. pod fundamenty - m3 10,50 6.
Zasypywanie wykopów spycharkami - m3 10,50 7. Zagęszczenie zasypki
zagęszczarkami - m3 10,50 8. Dowóz kruszywa na zasypkę wykopu - m3 99,70
Roboty montażowe 1. Podłoża z kruszyw naturalnych, o grubości 10 cm - m2
132,80 2. Rurociągi z tworzyw sztucznych, rury dwuścienne o śr. nominalnej
300mm - m 150,00 3. Przykanaliki z rur z tworzyw sztucznych, rury dwuścienne
o śr. nominalnej 150mm - m 16,00 4. Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o
średnicy 1000mm -studzienki 4,00 5. Studzienki ściekowe z osadnikiem o śr.
400 mm z gotowych elem. z tworzywa sztucznego -studzienki 6,00 6. Próba
szczelności kanałów rurowych o śr. nominalnej 300 mm - m 150,00..
II.1.6) Wspólny
Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.26-9, 45.23.21.30-2.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 45.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 5.000,00 zł. Słownie: pięć
tysięcy złotych.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej 2 zadania związane z budową lub przebudową
dróg ( wykonanie nawierzchni z masy mineralno - asfaltowej wraz z budową kanalizacji
deszczowej ) o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł. brutto - każde
zadanie. Wykazane zamówienie zostanie uznane, jeśli będzie poparte dokumentem
poświadczającym lub innym dokumentem, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, że
zlecone roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje, protokół odbioru).
Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o poświadczenie oraz
dokument jakim jest wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich 5 lat. Z
treści poświadczenia i dokumentów przedłożonych w ofercie Zamawiający
sprawdzi czy Wykonawca spełnia warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności: - kierownikiem robót
drogowych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, -
kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych,
i kanalizacyjnych. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu
zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o
oświadczenie oraz dokument jakim jest wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia. Z treści oświadczenia i dokumentów przedłożonych w
ofercie zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia warunek.
-
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga aby Wykonawca wykazał, że posiada opłaconą polisę o wartości co
najmniej 400.00,00 zł. ( słownie: czterysta tysięcy złotych ), a w przypadku
jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu
dokonana zostanie według formuły spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.
1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
należy przedłożyć:
-
wykaz robót
budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
-
wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami;
-
oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się
przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w
art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada
następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował
wykonawca:
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny
podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o
tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- dane dotyczące
podwykonawców i zakresu powierzonych im części zamówienia załącznik nr 6 do
formularza oferty; - wypełniony formularz cenowy wraz z kosztorysem ofertowym
stanowiącym załącznik nr 7 do formularza oferty; - zaparafowany projekt umowy
jako załącznik nr 8 do formularza oferty; - dowód wpłacenia (wniesienia)
wadium; - wykonawca wraz z ofertą powinien złożyć listę podmiotów należących
do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo
informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej stanowiącą załącznik nr
9 do formularza oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje
możliwość zmian w umowie określonych niżej oraz innych nieistotnych
postanowień umowy. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi konieczność
wykonania robót dodatkowych, których zakres nie przekroczy wartości 50%
niniejszego zamówienia to Wykonawca zobowiązany jest wykonać te roboty na
dodatkowe zamówienie Zamawiającego udzielone w trybie z wolnej ręki przy
jednoczesnym zachowaniu tych samych norm, standardów i parametrów jak w
kosztorysie ofertowym. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z części
robót. W takim przypadku kwota kosztorysowa zostanie pomniejszona o całość
tych prac w/g parametrów jak w kosztorysie ofertowym. Termin wykonania umowy
może ulec zmianie w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można
było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ pomimo zachowania
należytej staranności.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14 pokój numer 7 w
godz. 08:00 do 15:00..
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.09.2013 godzina 09:45,
miejsce: Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14 pokój
numer 13..
IV.4.5) Termin
związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej: nie
dotyczy.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt
Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|