Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek , ul. Plac
Wolności 14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454,,
faks 062 7618017.
-
Adres
strony internetowej zamawiającego: www.opatowek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa nawierzchni drogi gminnej w m. Michałów
Trzeci, gmina Opatówek..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje : 1.ROBOTY
PRZYGOTOWAWCZE - Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - 0,4 km -
Zabezpieczenie znaków geodezyjnych - 3 szt. 2.ROBOTY ROZBIÓRKOWE - Roboty
remontowe - cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. 6-10 cm włączenia w
drogę asfaltową - 4 m 3.USUNIĘCIE KRZEWÓW - Mechaniczne karczowanie krzaków i
podszyć gęstych powyżej 60 % powierzchni - 0,02 ha - Usunięcie z poboczy wysokiej
trawy powyżej 60 % powierzchni - 0,04 ha 4. ROBOTY ZIEMNE - Wykonanie rowków
o gł. 30 cm wraz z wyprofilowaniem skarp i wywozem ziemi z wykopu - 800 m 5.
ROBOTY NAWIERZCHNIOWE - Remont istniejącej podbudowy z kruszywa łamanego
0/31,5, grubość warstwy po zagęszczeniu 5 cm 30 % powierzchni - 540 m2 -
Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5, grubość warstwy po
zagęszczeniu 5 cm (400 x 4,5) - 1800 m2 - Skropienie emulsją asfaltową na
zimno podbudowy - 1800 m2 - Nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych
dla KR 1-2, grubość warstwy ścieralnej po zagęszczeniu 4 cm, - 1600 m2
6.ROBOTY WYKOŃCZENIOWE - Formowanie poboczy z gruntu kat. I-II dostarczonego
- 80 m3 - Plantowanie (obrobienie na czysto) poboczy - 800 m2.
II.1.6) Wspólny
Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 1 000,00 zł. Słownie: jeden
tysiąc złotych.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej 2 zadania związane z budową lub przebudową
dróg ( wykonanie nawierzchni z masy mineralno - asfaltowej ) o wartości nie
mniejszej niż 100.000,00 zł. brutto - każde zadanie. Wykazane zamówienie
zostanie uznane, jeśli będzie poparte dokumentem poświadczającym lub innym
dokumentem, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, że zlecone roboty zostały
wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone (np. referencje, protokół odbioru). Ocena spełniania
tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą
spełnia - nie spełnia w oparciu o poświadczenie oraz dokument jakim jest
wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich 5 lat. Z treści poświadczenia i
dokumentów przedłożonych w ofercie Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia
warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności: - kierownikiem robót
drogowych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej. Ocena
spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z
formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie oraz dokument jakim
jest wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Z treści
oświadczenia i dokumentów przedłożonych w ofercie zamawiający sprawdzi czy
Wykonawca spełnia warunek.
-
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga aby Wykonawca wykazał, że posiada opłaconą polisę o wartości co
najmniej 200.000,00 zł. ( słownie: dwieście tysięcy złotych ), a w przypadku
jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu
dokonana zostanie według formuły spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.
1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
należy przedłożyć:
-
wykaz robót
budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały
wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
-
wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami;
-
oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się
przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w
art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada
następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował
wykonawca:
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny
podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o
tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- dane dotyczące
podwykonawców i zakresu powierzonych im części zamówienia załącznik nr 6 do
formularza oferty; - wypełniony formularz cenowy wraz z kosztorysem ofertowym
stanowiącym załącznik nr 7 do formularza oferty; - zaparafowany projekt umowy
jako załącznik nr 8 do formularza oferty; - dowód wpłacenia (wniesienia)
wadium; - wykonawca wraz z ofertą powinien złożyć listę podmiotów należących
do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo
informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej stanowiącą załącznik nr
9 do formularza oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje
możliwość zmian w umowie określonych niżej oraz innych nieistotnych
postanowień umowy. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi konieczność
wykonania zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym których
wartość nie przekroczy 50% ceny umownej to Wykonawca zobowiązany jest do
wykonania tych robót na dodatkowe zamówienie Zamawiającego udzielone z wolnej
ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych.
Wynagrodzenie Wykonawcy za te roboty ustalone zostanie po negocjacjach z
Wykonawcą przyjmując jako podstawę do wyceny: a) narzuty, stawka
roboczogodziny, oraz ceny jednostkowe materiałów i koszty pracy sprzętu, nie
mogą być wyższe niż średnie dla województwa wielkopolskiego według informacji
ORGBUD - SERWIS w okresie realizacji zamówienia. Na wykonanie zamówień
dodatkowych będzie każdorazowo sporządzany przez Wykonawcę i Inspektora
Nadzoru protokół konieczności akceptowany przez Zamawiającego. Podstawą do
sporządzenia kosztorysu będą KNR, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w
KNR wycena indywidualna. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi konieczność
wykonania robót dodatkowych lub zaniechanie umówionych robót , to wysokość
wynagrodzenia (zwiększenie, zmniejszenie) Wykonawcy za te roboty ustalona
zostanie kosztorysem dodatkowym, powykonawczym przyjmując do jego obliczenia
ceny, stawki i narzuty zastosowane w kosztorysie ofertowym. Ceny materiałów i
sprzętu zostaną przyjęte według informacji ORGBUD - SERWIS za ostatni kwartał
poprzedzający sporządzenie kosztorysu - w przypadku braku w/w cen w
kosztorysie ofertowym. Na wykonanie robót dodatkowych, lub zaniechanie
umówionych robót będzie każdorazowo sporządzany przez Wykonawcę i Inspektora
Nadzoru protokół konieczności akceptowany przez Zamawiającego. Podstawą do
sporządzenia kosztorysu będą KNR, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w
KNR wycena indywidualna. Termin wykonania umowy może ulec zmianie w przypadku
wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o
zamówieniu lub SIWZ pomimo zachowania należytej staranności. Termin wykonania
umowy może ulec zmianie w przypadku wystąpienia konieczności wykonania
zamówień dodatkowych o których mowa w § 10 ust. 2 projektu umowy, określonych
odrębną umową, warunkujących prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia , o
czas niezbędny do wykonania zamówień dodatkowych. Zamawiający przewiduje
również możliwość zmiany umowy jeżeli WYKONAWCA na etapie składania oferty
nie wskazał podwykonawcy do realizacji żadnej z części zamówienia, jednak w
trakcie wykonywania umowy WYKONAWCA będzie chciał skorzystać z jego pomocy, to
zgoda ZAMAWIAJĄCEGO na wprowadzenie podwykonawcy do umowy może nastąpić na
zasadach określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik numer 8 do
SIWZ.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14, pokój numer 7 w
godz.08:00 do 15:00..
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2014 godzina 09:45,
miejsce: Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14, pokój
numer 13..
IV.4.5) Termin
związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej: nie
dotyczy..
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Sekretarz Gminy Opatówek
/-/
Krzysztof Dziedzic
|