Opatówek 14.01.2015 r.
Zp.In.271.22.2014
Odpowiedź na pytania dotyczące
SIWZ
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na budowę boiska
wielofunkcyjnego w miejscowości Tłokinia Wielka.
Gmina Opatówek informuje, że w związku z przetargiem
wpłynęły pisma zainteresowanych firm następującej treści:
Proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
1.
Z uwagi na
rozbieżności w dokumentacji projektowej, proszę o sprecyzowanie rodzaju projektowanego
ogrodzenia, czy ogrodzenie ma być wykonane z paneli czy siatki. Zaznaczam, że
wykonanie ogrodzenia z paneli jest o 100 % droższe niż z siatki.
2.
Czy wyrażacie
Państwo zgodę na przewidziane projektem alternatywne ogrodzenie wykonane z
siatki stalowej plecionej z drutu o średnicy 3,0 mm o oczkach 40 x 40 mm na
słupach z rur stalowych o średnicy min. 60 mm jako gotowego systemowego
wyrobu przeznaczonego dla boisk wielofunkcyjnych spełniającego wymogi
wytrzymałościowe, trwałości oraz bezpieczeństwa użytkowania. Ogrodzenie z
siatki stężone górą ryglem z rury o średnicy min. 42 mm oraz nad furtkami i
analogicznie stężeniami ukośnymi w skrajnych polach ze słupami. Siatka
ogrodzenia naciągnięta drutem napinającym w 8 rzędach o średnicy min. 3,2 mm
przymocowanym do słupów pośrednich za pomocą systemowych przelotek i złączek
(na końcach zamontowane napinacze). Rozstaw słupków ogrodzenia co ca.2,50 m.
Połączenie stężeń rurowych ze słupami systemowymi łącznikami tulejowymi.
Ogrodzenie zabezpieczone antykorozyjnie przez ocynkowanie metodą ogniową.
3.
Zamawiający w
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót pkt. 3.3.2. narzuca
wykonanie nawierzchni poliuretanowej konkretnego dostawcy, wskazując na
nawierzchnię TETRAPUR ENZ. Zamawiający nie może wskazać konkretnego produktu.
Wpływa to na ograniczenie konkurencyjności i oferty złożone tylko przez firmy
mające dostęp do ww. systemu nawierzchni. Na rynku jest kilku dostawców
komponentów nawierzchni poliuretanowej, posiadających równoważne systemy
nawierzchni. Proszę o usuniecie parametrów dotyczących nawierzchni i
dopuszczenie nawierzchni innych producentów, spełniających podstawowe
wymaganie tj. nawierzchnia typu natrysk.
4.
Proszę o
usuniecie zapisu, że nawierzchnia musi posiadać pełną, ważną aprobatę
techniczną ITB lub rekomendację ITB. Dokument ten jest dobrowolny i nie jest
uznawany za najważniejszy dokument potwierdzający parametry nawierzchni.
Obecnie najważniejszym dokumentem potwierdzającym parametry nawierzchni jest
zgodność z normą PN:EN. Bardzo proszę o zmianę wymagalności dokumentów z
Rekomendacji lub aprobaty na zgodność z normą PN:EN.
5.
Opis
techniczny pkt 5.2 wskazuje, że otwory drenażu pionowego należy wypełnić
mieszaniną gruboziarnistego żwiru z lepiszczem poliuretanowym. Przedmiar
robót nie uwzględnia tego zakresu robót. Czy element ten jest do wykonania ?
Jeśli tak prosimy o dopisanie pozycji kosztorysowej obejmującej ten zakres
robót.
6.
Czy
Zamawiający dopuszcza wykonanie nawierzchni poliuretanowej w dwóch kolorach, czerwonym
- ceglastym oraz zielonym. Kolor niebieski jest kolorem droższym, co znacznie
podniesie koszt inwestycji.
7.
Czy
Zamawiający dopuszcza zmianę kolorystyki nawierzchni poliuretanowej na
czerwony - ceglasty RAL 3009, zielony RAL 6002 oraz niebieski 5010.
8.
Prosimy o
uzupełnienie przedmiarów robót o roboty związane z korytowaniem i wywozem urobku
pod nawierzchnię z kostki betonowej.
Wobec powyższego Gmina Opatówek informuje, że:
Ad. 1, 2. Zamawiający wskazuje do realizacji ogrodzenie wykonane z
paneli stalowych o parametrach technicznych zgodnych z projektem, nie wyraża
zgody na wykonanie ogrodzenia z siatki stalowej podane w projekcie jako
alternatywne.
Ad. 3, 4. Podana w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru
robót nazwa nawierzchni jest przykładowa. Powyższy dokument należy czytać
razem w sposób nierozerwalny z opisem technicznym projektu budowlanego i
opisem przedmiotu zamówienia znajdującym się w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia. Z tych dokumentów wynika, że Zamawiający dopuszcza
wykonanie nawierzchni poliuretanowej wykonanej techniką natryskową z innych komponentów
o tej samej technologii i nie gorszych parametrach technicznych i użytkowych posiadającą
aprobatę techniczną ITB lub zgodność z obowiązującą normą PN : EN. Zamiana
nawierzchni wymaga wyprzedzającej akceptacji przez Zamawiającego po przekazaniu
przez oferenta/wykonawcę danych dotyczących parametrów technicznych
zmienionej nawierzchni.
Ad. 5. Do kosztorysu ofertowego należy dodać jako ostatnią
dodatkową pozycję: Wypełnienie drenażu pionowego warstwą filtracyjną,
kalkulacja własna jm. szt., ilość otworów 666.
Ad. 6, 7. W odpowiedzi na pytanie 6 i 7 biorąc pod uwagę mniejszą
odporność nawierzchni wykonanej w kolorze niebieskim na promienie UV Zamawiający
ustala że nawierzchnia będzie wykonana jako dwubarwna w kolorach:
-
boisko do
siatkówki - pozostaje bez zmian kolor ceglasty RAL 2004
-
boiska
projektowane do piłki ręcznej i tenisa ziemnego - zamienić na kolor zielony RAL
6018,
-
pozostałe
powierzchnie boiska oznaczone kolorem zielonym - zamienić na kolor ceglasty RAL
2004.
Ad. 8. Korytowanie pod nawierzchnię z kostki brukowej nie
występuje w przedmiarze ze względu na lokalizację nawierzchni, na istniejącej
nawierzchni asfaltowej, która przewidziana jest do rozbiórki.
Niniejsze wyjaśnienia są wiążące dla wszystkich
uczestników postępowania.
Wójt
Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|