Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek , ul. Plac
Wolności 14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454,,
faks 062 7618017.
-
Adres
strony internetowej zamawiającego: www.opatowek.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Budowa boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni syntetycznej
w miejscowości Chełmce..
II.1.2) Rodzaj
zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje: Budowę
boiska sportowego wielofunkcyjnego o nawierzchni syntetycznej poliuretanowej
w miejscowości Chełmce gmina Opatówek o wymiarach areny 24,00 x 44,00 m z
ogrodzeniem dla boisk sportowych o wys.4,00 m, wraz z wyposażeniem w sprzęt
sportowy oraz zagospodarowaniem w elementy małej architektury. Boisko
sportowe o charakterze ogólnodostępnym przeznaczone dla lokalnej społeczności
miejscowości Chełmce. Projektowane boisko sportowe jest obiektem
wielofunkcyjnym na którym projektuje się następujące boiska: - do gry w
siatkówkę - szt. 1; - do gry w tenisa ziemnego - szt. 1; - do gry w
koszykówkę - szt. 2; - do gry w piłkę ręczną / nożną - szt. 1; 1. Podstawowe
parametry i rozwiązania techniczne 1.1 Wymiary areny boiska o nawierzchni
syntetycznej 24,00 x 44,00 m. 1.2 Wymiary całkowite boiska 26,96 x 45,55 m.
1.3 Rodzaje boisk do dyscyplin sportowych: boisko uniwersalne do piłki ręcznej
/ nożnej 20,00 x 40,00 m - 1 boisko, boisko do siatkówki 9,00 x 18,00 m - 1
boisko, boisko do tenisa ziemnego 10,97 x 23,77 m - 1 boisko, boisko do
koszykówki treningowe - 2 boiska. 1.4 Zestawienie elementów wyposażenie
sportowego boiska bramki do piłki ręcznej 300 x 200 cm - 2 szt., stojak +
tablica + kosz - 4 szt., słupki z siatką do siatkówki - 1 kpl. słupki +
siatka do tenisa ziemnego - 1 kpl. 1.5 Ogrodzenie boiska Długość ogrodzenia
143,40 m. Wysokość ogrodzenia 4,00 m. Rozstaw słupów ogrodzenia 2,50 - 2,52
m. Furtka wejścia o wymiarach w świetle 150/200 cm - 2 szt. Brama wjazdowa o
wymiarach w świetle 350/300 cm - 1 szt. 2. Rodzaj robót i kolejność ich
wykonania Przy budowie boiska przewiduje się wykonanie nw. robót w kolejności
ich realizacji: - zdjęcie warstwy roślinnej; - niwelacja terenu; - ścianka
ogrodzeniowa; - nasyp kontrolowany z piasku zasypowego; - drenaż pasmowy wraz
z przyłączem do kanalizacji deszczowej; - warstwa wyrównująco - odsączającej
z piasku; - ułożenie na ławach betonowych obrzeży betonowych boiska; -
wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego; - wykopy pod słupy ogrodzenia; -
ustawienie i zabetonowanie słupów ogrodzenia boiska; - osadzenie w blokach
fundamentowych elementów wyposażenia boisk i małej architektury; - wykonanie
nawierzchni z kostki brukowej; - wykonanie poszczególnych warstw nawierzchni
poliuretanowej; - montaż przęseł ogrodzenia boiska; - montaż wyposażenia
boiska..
II.1.6) Wspólny
Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.08.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 8 000,00 zł. Słownie: osiem
tysięcy złotych
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej 2 zadania związane z budową, rozbudową,
przebudową boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni syntetyczno poliuretanowej o
wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł. brutto. Wykazane zamówienie
zostanie uznane, jeśli będzie poparte dokumentem poświadczającym lub innym
dokumentem, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, że zlecone roboty zostały
wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone (np. referencje, protokół odbioru). Ocena spełniania
tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą
spełnia - nie spełnia w oparciu o poświadczenie oraz dokument jakim jest
wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich 5 lat. Z treści poświadczenia i
dokumentów przedłożonych w ofercie Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia
warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4) Osoby
zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności: - kierownikiem budowy
posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej.
Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie oraz
dokument jakim jest wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia. Z treści oświadczenia i dokumentów przedłożonych w ofercie
zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia warunek.
-
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga aby Wykonawca wykazał, że posiada opłaconą polisę o wartości co
najmniej 200.000,00 zł. ( słownie: dwieście tysięcy złotych ), a w przypadku
jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu
dokonana zostanie według formuły spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.
1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
należy przedłożyć:
-
wykaz robót
budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
-
wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami;
-
oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się
przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w
art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące
dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny
podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o
tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-dane dotyczące
podwykonawców i zakresu powierzonych im części zamówienia (jeśli Wykonawca
przewiduje wykorzystanie podwykonawców) - załącznik nr 6 do formularza
oferty; -wypełniony formularz cenowy wraz z kosztorysem ofertowym stanowiącym
załącznik nr 7 do formularza oferty; -zaparafowany wzór umowy jako załącznik
nr 8 do formularza oferty; -dowód wpłacenia (wniesienia) wadium; -Wykonawca
wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć listę podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo informację o tym,
że nie należy do grupy kapitałowej stanowiącą załącznik nr 9 do formularza
oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: cena oraz
inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
-
1 - Cena -
95.00
-
2 - Okres
gwarancji i rękojmi - 5.00
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje
możliwość zmian w umowie określonych niżej oraz innych nieistotnych
postanowień umowy. Wynagrodzenie określone w umowie obejmuje całość kosztów,
wydatków niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy jest niezależne od
poziomu inflacji w okresie od dnia podpisania umowy do dnia jej zakończenia i
może być zmienione o kwotę wynikającą z ewentualnej zmiany stawki podatku VAT
zaistniałej po podpisaniu umowy. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi konieczność
wykonania zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym których
wartość nie przekroczy 50% ceny umownej to Wykonawca zobowiązany jest do
wykonania tych robót na dodatkowe zamówienie Zamawiającego udzielone z wolnej
ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych.
Wynagrodzenie Wykonawcy za te roboty ustalone zostanie po negocjacjach z
Wykonawcą przyjmując jako podstawę do wyceny: a) narzuty, stawka
roboczogodziny, oraz ceny jednostkowe materiałów i koszty pracy sprzętu, nie
mogą być wyższe niż średnie dla województwa wielkopolskiego według informacji
ORGBUD - SERWIS w okresie realizacji zamówienia. Na wykonanie zamówień
dodatkowych będzie każdorazowo sporządzany przez Wykonawcę i Inspektora
Nadzoru protokół konieczności akceptowany przez Zamawiającego. Podstawą do
sporządzenia kosztorysu będą KNR, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w
KNR wycena indywidualna. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi konieczność
wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub zaniechanie umówionych robót , to
wysokość wynagrodzenia (zwiększenie, zmniejszenie) Wykonawcy za te roboty
ustalona zostanie kosztorysem dodatkowym, powykonawczym przyjmując do jego
obliczenia ceny, stawki i narzuty zastosowane w kosztorysie ofertowym. Ceny
materiałów i sprzętu zostaną przyjęte według informacji ORGBUD - SERWIS za
ostatni kwartał poprzedzający sporządzenie kosztorysu - w przypadku braku w/w
cen w kosztorysie ofertowym. Na wykonanie robót dodatkowych, lub zaniechanie
umówionych robót będzie każdorazowo sporządzany przez Wykonawcę i Inspektora
Nadzoru protokół konieczności akceptowany przez Zamawiającego. Podstawą do
sporządzenia kosztorysu będą KNR, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w
KNR wycena indywidualna. Termin wykonania umowy może ulec zmianie w przypadku
wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o
zamówieniu lub SIWZ pomimo zachowania należytej staranności. Termin wykonania
umowy może ulec zmianie w przypadku wystąpienia konieczności wykonania
zamówień dodatkowych o których mowa w § 7 ust. 4 projektu umowy, określonych
odrębną umową, warunkujących prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia , o
czas niezbędny do wykonania zamówień dodatkowych oraz w przypadku wystąpienia
okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu
lub SIWZ pomimo zachowania należytej staranności. Zamawiający przewiduje
również możliwość zmiany umowy jeżeli WYKONAWCA na etapie składania oferty
nie wskazał podwykonawcy do realizacji żadnej z części zamówienia, jednak w
trakcie wykonywania umowy WYKONAWCA będzie chciał skorzystać z jego pomocy,
to zgoda ZAMAWIAJĄCEGO na wprowadzenie podwykonawcy do umowy może nastąpić na
zasadach określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik numer 8 do SIWZ
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opatówku, 62-860 Opatówek, Plac Wolności 14 pokój numer 7 w
godz. 08:00 do 15:00..
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.03.2015 godzina 09:45,
miejsce: Urząd Gminy w Opatówku, 62-860 Opatówek, Plac Wolności 14 pokój
numer 13..
IV.4.5) Termin
związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej: nie
dotyczy.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|