Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek , ul. Plac
Wolności 14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454,,
faks 062 7618017.
-
Adres
strony internetowej zamawiającego: www.opatowek.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej nr 675810P Rajsko - Sierzchów -
Borów.
II.1.2) Rodzaj
zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa drogi gminnej nr
765810P Rajsko - Sierzchów - Borów gm. Opatówek - zakres robót obejmuje : 1.
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE - Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych -
trasa w terenie równinnym - 5,08 km - Zabezpieczenie znaków geodezyjnych - 10
szt. 2. ROBOTY ROZBIÓRKOWE - Rozebranie krawężników betonowych na podsypce
cementowo - piaskowej wraz z ławą betonową - 873 m - Karczowanie pni o
średnicy 65 - 75 cm koparką podsiębierną w gruntach kat. I-II - 22 szt. -
Mechaniczne karczowanie krzaków i podszyć gęstych powyżej 60% powierzchni -
0,07 ha - Roboty remontowe - cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. 6-10
cm - 500 m - Mechaniczne rozebranie nawierzchni z mas mineralno -
bitumicznych o grubości 6 cm - 200 m2 - Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki
przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na
odległości 5 km - 103,67 m3 - Rozebranie słupków do znaków - 10 szt. - Roboty
remontowe - frezowanie nawierzchni bitumicznej o gr. 0-4 cm z wywozem
materiału z rozbiórki na odl. do 5 km - 1000 m2 3. REGULACJA PIONOWA URZĄDZEŃ
- Regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych - 52 szt. 4. ROBOTY
ZIEMNE - Roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,25 m3
w gr. kat. I-II z transportem urobku na odl. do 5 km sam. samowyład. - 396,9
m3 - Ręczne formowanie nasypów z gruntu kat. I-II dostarczonego samochodami
samowyładowczymi z zakupem piasku - 279,82 m3 - Oczyszczenie rowów z namułu o
grub. 30 cm z wyprofilowaniem skarp rowu-4000 m 5. PRZEPUSTY DROGOWE -
Przepusty rurowe pod drogą - ławy z chudego betonu o Rm 6-9 Mpa wraz z
robotami ziemnymi - 2,78 m3 - Przepust rurowy z rur PVC ( nośność do 40 t ) o
średnicy 30 cm - 37 m - Ścianki czołowe prefabrykowane C16/20 dla przepustu z
rur o średnicy 30 cm-6 szt. 6. KRAWĘZNIKI i OBRZEŻA - Krawężniki betonowe
wystające o wym. 15x30 cm na podsypce cem - piaskowej - 1033 m - Krawężniki
betonowe wjazdowe o wym. 15x22 cm na podsypce cem- piaskowej - 179 m -
Obrzeża betonowe o wymiarach 20x6 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem
spoin piaskiem - 1220 m - Ława pod krawężniki z betonu C8/10 z oporem - 72,72
m3 7. ŚCIEK PRZYKRAWĘŻNIKOWY - Ława pod ściek z betonu C8/10 - 20 m3 -
Warstwy podsypkowe cementowo - piaskowe zagęszczane ręcznie o gr. 3 cm. - 100
m2 - Ścieki uliczne z kostki brukowej betonowej w dwóch rzędach - 500 m 8.
WYMIANA NAWIERZCHNI JEZDNI ( POSZERZENIA DROGI ) - Koryta o głęb. 30 cm
wykonane na całej szerokości przy użyciu równiarki samojezdnej i walca
wibracyjnego samojezdnego w gruntach kat. II -IV wraz z wywozem materiału -
2099,5 m2 - Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy
konstrukcyjne nawierzchni w gr. kat. I-IV - 2099,5 m2 - Dolna warstwa
podbudowy z kruszywa łamanego twardego, grubość warstwy po zgęszczeniu 15 cm
- 2099,5 m2 - Skropienie emulsją asfaltową na zimno podbudowy: zużycie
emulsji 0,5 kg/m2 - 2099,5 m2 - Nawierzchnie z mieszanek mineralno -
asfaltowych dla KR2, grubość warstwy wiążącej po zgęszczeniu 4 cm, transport
mieszanki samochodami samowyład. 5 - 10 t. - 2099,5 m2 9. NOWA NAWIERZCHNIA (
ODCINEK GRUNTOWY I ISTNIEJĄCEJ PODBUDOWY ) - Mechaniczne profilowanie i
zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gr. kat. I-IV -
6260 m2 - Warstwa podbudowy z kruszywa łamanego twardego, grubość warstwy po
zgęszczeniu 15 cm - 4617,5 m2 - Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego
twardego, grubość warstwy po zgęszczeniu 8 cm - 6260 m2 10. JEZDNIA -
Mechaniczne wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno -
asfaltową dla KR2, transport mieszanki samochodami samowyładowczymi 5-10 t -
468,86 t - Skropienie emulsją asfaltową na zimno podbudowy: zużycie emulsji
0,5 kg /m2 - 21430 m2 - Nawierzchnie z mieszanek mineralno - asfaltowych dla
KR2, grubość warstwy ścieralnej po zgęszczeniu 3 cm, transport mieszanki
samochodami samowyład. 5-10 t - 3000 m2 - Nawierzchnie z mieszanek mineralno
- asfaltowych dla KR2, grubość warstwy ścieralnej po zgęszczeniu 4 cm,
transport mieszanki samochodami samowyład. 5-10 t - 18430 m2 11. ZJAZDY -
Koryta wykonywane ręcznie gł. 30 cm w gruncie kat. III na całej szerokości -
183 m2 - Mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy
konstrukcyjne nawierzchni - 183 m2 - Warstwa odcinająca zagęszczona mechanicznie
- 10 cm grub. po zagęszcz. - 183 m2 - Górna warstwy podbudowy z kruszywa
łamanego twardego, grubość warstwy po zgęszczeniu 15 cm - 183 m2 - Zjazdy z
kostki brukowej betonowej grubości 8 cm szarej układanej na podsypce
cementowo - piaskowej o gr. 3 cm ( 50% powierzchni ) - 91,5 m2 - Zjazdy z
kostki brukowej betonowej grubości 8 cm kolorowej - czerwonej układanej na
podsypce cementowo - piaskowej o gr. 3 cm ( 50% powierzchni ) - 91,5 m2 12.
CHODNIKI - Koryta wykonane ręcznie na całej szerokości chodników, o
głębokości 15 cm w gruntach kategorii I-II - 1331 m2 - Mechaniczne
profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w
gr. kat. I-IV - 1331 m2 - Warstwa odcinająca zagęszczana mechanicznie - 10 cm
grub. po zagęszcz. - 1331 m2 - Chodniki z kostki brukowej betonowej grubości
6 cm szarej, układane na podsypce cementowo - piaskowej o gr. 3 cm, spoiny
wypełnione piaskiem ( 70 % powierzchni ) - 931,7 m2 - Chodniki z kostki
brukowej betonowej grubości 6 cm kolorowej, układane na podsypce cementowo -
piaskowej o gr. 3 cm, spoiny wypełnione piaskiem ( 30 % powierzchni ) - 399,3
m2 13. BARIERY OCHRONNE - Bariery ochronne stalowe jednostronne SP-06 o masie
39,0 kg/m + zakończenia barier. Rozstaw słupków co 4 m. - 94 m 14.
OZNAKOWANIE PIONOWE, POZIOME - Oznakowanie poziome jezdni farbą
chlorokauczukową odblaskową - 30 m2 - Pionowe znaki drogowe - znaki zakazu,
nakazu, ostrzegawcze i informacyjne o pow. ponad 0,3 m2 - 20 szt. - Słupki do
znaków drogowych z rur stalowych o śr. 70 mm z przyspawanymi poprzeczkami na
wysokości 30 - 40 cm od spodu rury + 0,06 m3 betonu - 24 szt. - Oznakowanie
poziome jezdni punktowymi elementami odblaskowymi barwy białej - 50 m2 15.
ROBOTY WYKOŃCZENIOWE - Formowanie poboczy z gruntu kat. I-II dostarczonego
samochodami samowyładowczymi - 1016 m3 - Plantowanie ( obrobienie na czysto )
poboczy w gruntach kat. I-III - 10160 m2.
II.1.5) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających: przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających
II.1.6) Wspólny
Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 15 000,00 zł. Słownie:
piętnaście tysięcy złotych
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej 2 zadania związane z budową lub przebudową
dróg ( wykonanie nawierzchni z masy mineralno - asfaltowej ) o wartości nie
mniejszej niż 1.000.000,00 zł. - brutto każde zadanie. Wykazane zamówienie
zostanie uznane, jeśli będzie poparte dokumentem poświadczającym lub innym
dokumentem, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, że zlecone roboty zostały
wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone (np. referencje, protokół odbioru ). Ocena spełniania
tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą
spełnia - nie spełnia w oparciu o poświadczenie oraz dokument jakim jest
wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich 5 lat. Z treści poświadczenia i
dokumentów przedłożonych w ofercie Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia
warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności: -kierownikiem budowy
posiadającym uprawnienia budowlane do prowadzenia robót w zakresie drogowych
obiektów budowlanych ( specjalność drogowa ), Ocena spełniania tego warunku
udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie
spełnia w oparciu o oświadczenie oraz dokument jakim jest wykaz osób, które
będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Z treści oświadczenia i
dokumentów przedłożonych w ofercie zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia
warunek.
-
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga aby Wykonawca wykazał, że posiada opłaconą polisę o wartości co
najmniej 500.000,00 zł. ( słownie: pięćset tysięcy złotych ), a w przypadku
jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu
dokonana zostanie według formuły spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.
1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
należy przedłożyć:
-
wykaz robót
budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
-
wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami;
-
oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się
przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w
art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada
następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował
wykonawca:
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny
podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o
tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-dane dotyczące
podwykonawców i zakresu powierzonych im części zamówienia - załącznik nr 6 do
formularza oferty; -wypełniony formularz cenowy wraz z kosztorysem ofertowym
stanowiącym załącznik nr 7 do formularza oferty; -zaparafowany projekt umowy
jako załącznik nr 8 do formularza oferty; -wykonawca wraz z ofertą powinien
złożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której
mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo informację o tym, że nie należy do grupy
kapitałowej stanowiącą załącznik nr 9 do formularza oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: cena oraz
inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
-
1 - Cena -
95.00
-
2 - Okres
gwarancji i rękojmi - 5.00
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje
możliwość zmian w umowie określonych niżej oraz innych nieistotnych
postanowień umowy. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi konieczność
wykonania zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym których
wartość nie przekroczy 50% ceny umownej to Wykonawca zobowiązany jest do
wykonania tych robót na dodatkowe zamówienie Zamawiającego udzielone z wolnej
ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych.
Wynagrodzenie Wykonawcy za te roboty ustalone zostanie po negocjacjach z
Wykonawcą przyjmując jako podstawę do wyceny: a) narzuty, stawka
roboczogodziny, oraz ceny jednostkowe materiałów i koszty pracy sprzętu, nie
mogą być wyższe niż średnie dla województwa wielkopolskiego według informacji
ORGBUD - SERWIS w okresie realizacji zamówienia. Na wykonanie zamówień
dodatkowych będzie każdorazowo sporządzany przez Wykonawcę i Inspektora
Nadzoru protokół konieczności akceptowany przez Zamawiającego. Podstawą do
sporządzenia kosztorysu będą KNR, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w
KNR wycena indywidualna. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi konieczność
wykonania robót dodatkowych lub zaniechanie umówionych robót , to wysokość
wynagrodzenia (zwiększenie, zmniejszenie) Wykonawcy za te roboty ustalona
zostanie kosztorysem dodatkowym, powykonawczym przyjmując do jego obliczenia
ceny, stawki i narzuty zastosowane w kosztorysie ofertowym. Ceny materiałów i
sprzętu zostaną przyjęte według informacji ORGBUD - SERWIS za ostatni kwartał
poprzedzający sporządzenie kosztorysu - w przypadku braku w/w cen w
kosztorysie ofertowym. Na wykonanie robót dodatkowych, lub zaniechanie
umówionych robót będzie każdorazowo sporządzany przez Wykonawcę i Inspektora
Nadzoru protokół konieczności akceptowany przez Zamawiającego. Podstawą do
sporządzenia kosztorysu będą KNR, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w
KNR wycena indywidualna. Termin wykonania umowy może ulec zmianie w przypadku
wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o
zamówieniu lub SIWZ pomimo zachowania należytej staranności. Termin wykonania
umowy może ulec zmianie w przypadku wystąpienia konieczności wykonania
zamówień dodatkowych o których mowa w § 10 ust. 2 projektu umowy, określonych
odrębną umową, warunkujących prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia , o
czas niezbędny do wykonania zamówień dodatkowych. Zamawiający przewiduje
również możliwość zmiany umowy jeżeli WYKONAWCA na etapie składania oferty
nie wskazał podwykonawcy do realizacji żadnej z części zamówienia, jednak w
trakcie wykonywania umowy WYKONAWCA będzie chciał skorzystać z jego pomocy,
to zgoda ZAMAWIAJĄCEGO na wprowadzenie podwykonawcy do umowy może nastąpić na
zasadach określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik numer 8 do SIWZ
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14, pokój numer 7 w
godz.08:00 do 15:00.
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2015 godzina 09:45,
miejsce: Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14, pokój
numer 13..
IV.4.5) Termin
związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej: nie
dotyczy.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|