Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek , ul. Plac
Wolności 14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454,,
faks 062 7618017.
-
Adres strony
internetowej zamawiającego: www.opatowek.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Zakup średniego samochodu pożarniczego dla realizacji
zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy Opatówek dla OSP
Tłokinia Wielka.
II.1.2) Rodzaj
zamówienia:
dostawy.
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: SZCZEGÓŁOWE OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA Zakup średniego samochodu pożarniczego dla realizacji zadań w
zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy Opatówek przez OSP
Tłokinia Wielka. Dostawa 1 sztuki średniego samochodu pożarniczego,
ratowniczo gaśniczego na podwoziu z napędem uterenowionym 4x4 o
właściwościach podanych niżej. I. WYMAGANIA PODSTAWOWE. 1.1. Pojazd powinien
spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym zgodnie z Ustawą Prawo
o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów
uprzywilejowanych. 1.2. Pojazd powinien spełniać przepisy Polskiej Normy
PN-EN 1846-1 oraz PN-EN 1846-2 lub równoważne. 1.3. Pojazd powinien spełniać
minimalne Wymagania techniczno-użytkowe dla wyrobów służących zapewnieniu
bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia,
wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej,
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych Administracji -Dz.U. Nr 143 poz.
1002 z 2007 r, i Rozporządzenie zmieniające - Dz.U. Nr 85 poz 553 z 2010 r.
1.4. Samochód musi posiadać świadectwo dopuszczenia wyrobu, do stosowania w
jednostkach ochrony przeciwpożarowej wydany przez polską jednostkę
certyfikującą. 1.5. Oferowany samochód ratowniczo-gaśniczy, przed dostawą
musi mieć wykonany stosowny przegląd techniczny potwierdzony stosownym
zaświadczeniem właściwej stacji diagnostycznej, być pełnosprawny i gotowy do
natychmiastowego użycia - w przypadku importu samochód ratowniczo-gaśniczy
powinien być oclony i gotowy do zarejestrowania w dniu dostawy. II. PODWOZIE
Z KABINĄ. 2.1. Maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji
ratowniczo-gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i
wyposażeniem)- nie może przekroczyć 16 000kg. 2.2. Samochód wyposażony w
silnik wysokoprężny o mocy min.205 kW. 2.3. Samochód fabrycznie nowy, rok
produkcji podwozia: najwcześniej 2014r lub 2015 r. 2.4. Samochód wyposażony w
podwozie drogowe w układzie napędowym 4x4 - uterenowiony z: - przekładnią
rozdzielczą z możliwością wyboru przełożeń szosowych i trenowych, - blokadą
mechanizmu różnicowego osi tylnej, przedniej oraz międzyosiowego, - napęd
stały osi przedniej, - na osi przedniej koła pojedyncze, na osi tylnej koła
podwójne, - skrzynia biegów-manualna min 6 biegowa plus wsteczny, - system
ABS- z możliwością odłączenia podczas jazdy w terenie - sposób odłączania w
gestii Wykonawcy, - światła do jazdy dziennej uruchamiane po przekręceniu
kluczyka, 2.5. Samochód wyposażony w silnik o zapłonie samoczynnym,
posiadający aktualne normy ochrony środowiska (czystości spalin) spełniający normę
emisji spalin- min. Euro 6. 2.6. Zawieszenie osi przedniej i tylnej: -
mechaniczne- resory paraboliczne, - amortyzatory teleskopowe, - stabilizator
przechyłów. 2.7. Zabudowa podłączona do podwozia poprzez system
informatycznej komunikacji sterujący podzespołami na samochodzie (podwozie i
nadwozie pojazdu) z pełną kontrolą sygnału (sygnał wysyłany i potwierdzony
jego odbiór) z funkcją lokalizacji uszkodzeń lub niesprawności głównych
elementów instalacji. 2.8. Kabina fabrycznie jednomodułowa czterodrzwiowa,
zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do
kierunku jazdy). Kabina wyposażona w: - klimatyzację, - indywidualne
oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy, - niezależny układ
ogrzewania, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku, -
zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu dachu kabiny, - elektrycznie
sterowane szyby po stronie kierowcy i dowódcy, - elektrycznie sterowane
lusterka po stronie kierowcy i dowódcy, - lusterka zewnętrzne, elektrycznie
podgrzewane (główne i szerokokątne), - lusterko rampowe - krawężnikowe z
prawej strony, lusterko rampowe - dojazdowe, przednie, - poręcz do trzymania
w tylnej części kabiny, - wywietrznik dachowy, Kabina wyposażona dodatkowo w:
- uchwyty na 4 aparaty powietrzne z butlami kompozytowymi, umieszczone w
oparciach tylnych siedzeń (uchwyty na aparaty nie powinny w żadnym stopniu
zmniejszać przestrzeni załogi i ograniczać powierzchni siedziska), -
odblokowanie każdego aparatu indywidualnie, dźwignia odblokowująca o
konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie np. w czasie hamowania
pojazdu, w przypadku gdy aparaty nie są przewożone, wstawienie oparć w
miejscu mocowania aparatów, - schowek pod siedzeniami w tylnej części kabiny,
- przestrzeń pomiędzy maksymalnie odsuniętym do tyłu fotelem kierowcy a tylną
ścianą kabiny minimum 1600mm, 2.9. Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy
bezpieczeństwa. Siedzenia pokryte materiałem łatwo zmywalnym, o zwiększonej
odporności na ścieranie. Fotele wyposażone w zagłówki. Fotel dla kierowcy: -
z pneumatyczną regulacją wysokości, - z regulacją dostosowania do ciężaru
ciała, - z regulacją odległości całego fotela, - z regulacją pochylenia
oparcia, Fotel dla pasażera(dowódcy): - z mechaniczną regulacją wysokości, -
z regulacją odległości całego fotela, - z regulacją pochylenia oparcia, -
zapewniające minimalny, należyty komfort jazdy i optymalną pozycję dla
kierowcy i pasażera.. 2.10. W kabinie kierowcy zamontowane następujące
urządzenia: - radiotelefon samochodowy cyfrowo analogowy przystosowany do
pracy pasmo częstotliwości 136-174MHz i odstępie międzykanałowym min 12,5kHz
i 6,25 kHz w trybie cyfrowym. Moc wyjściowa nadajnika w całym zakresie
częstotliwości od 1W-25W. Radiotelefon kompatybilny do pracy w łączności
stosowanej w KMPSP Kalisz. - radio z odtwarzaczem, - podest do ładowarek
radiostacji przenośnych i latarek z wyłącznikiem, - 2szt radiostacji
przenośnych z ładowarkami, - 2szt latarek kątowych typu Ex z ładowarkami.
2.11. W kabinie kierowcy zabudowany panel informacyjny o przekątnej min 10
cali z systemem informacyjno-sterującym, dostępny dla kierowcy i dowódcy,
wyposażony w zestaw podświetlanych włączników oraz ekran o przekątnej min.7
cali. Panel z aprobatą techniczną do zastosowań mobilnych. Panel wyposażony w
funkcje, minimum: 1.Sterujące: - oświetleniem zewnętrznym, - masztem
oświetleniowym (kąt pochyłu i obrotu najaśnic), - jasnością obrazu ekranu,
2.Informacyjne: - aktualne ilości środków gaśniczych w zbiornikach, -
aktualne wartości ciśnień w układzie niskiego i wysokiego ciśnienia
autopompy, - o załączonej autopompie, - o otwartych i zamkniętych
poszczególnych żaluzjach z alarmem świetlnym i dźwiękowym, - o otwarciu i
zamknięciu poszczególnych podestów z alarmem świetlnym i dźwiękowym, - o
sygnalizacji załączonego gniazda ładowania i stanu naładowania akumulatorów,
- o załączonym oświetleniu zewnętrznym i wewnętrznym, - o aktualnym wartości
napięcia w instalacji elektrycznej, - informacja o wysunięciu masztu alarmem
świetlnym i dźwiękowym, - kontrolka włączenia autopompy, - graficznych oraz
numerycznych wartościach ustawienia kąta pochyłu i obrotu najaśnic masztu
oświetleniowego względem pojazdu, - raport z akcji z wyszczególnieniem takich
informacji jak: - ostatnie załączenie autopompy - data/godzina, - ilość zużytego
paliwa, - ilość zużytych zasobów wody i środka pianotwórczego, - sumaryczne
zestawienie czasu pracy autopompy, - sumaryczne zestawienie ilości zużytych
środków gaśniczych, - historia załączeń autopompy, zużycia środków
gaśniczych, - minimum 50 pozycji wstecznych, Dodatkowe urządzenia zamontowane
w kabinie: - sterowanie niezależnym ogrzewaniem kabiny i przedziału pracy
autopompy, - przycisk załączający sygnał pneumatyczny, ostrzegawczy,
dźwiękowy, - pilot do bezprzewodowego sterowania masztem z odległości minimum
50m, - główny wyłącznik oświetlenia skrytek, - sterowanie zraszaczami
pojazdu, - funkcja inklinometr - Kąty pochyłu bocznego i podłużnego w
terenie. 2.12. Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze
(akustyczne i świetlne), pojazdu uprzywilejowanego. Urządzenie akustyczne
powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Głośnik lub głośniki o
mocy min. 200W. Sterowanie przy pomocy manipulatora na elastycznym przewodzie
,zmiana modulacji dźwiękowej sygnału poprzez klakson pojazdu, manipulator
powinien być funkcjonalny, czytelny i posiadać wyraźne, podświetlane
oznaczenia trybu pracy w ciągu dnia i nocy. Wymagana funkcjonalność
podstawowa: - załączenie sygnałów dźwiękowych i świetlnych jednym przyciskiem
(pojedyncze krótkie naciśnięcie przycisku), - wyłączenie sygnałów
dźwiękowych(pojedyncze naciśnięcie przycisku), - wyłączenie sygnałów
dźwiękowych, świetlnych (pojedyncze naciśnięcie przycisku). Na dachu kabiny
zamontowana kompozytowa nadbudowa z zamontowaną, lampą zespolona z napisem
STRAŻ z głośnikiem, i dwie wyprofilowane, ukształtowane aerodynamicznie z
łagodnie zaokrąglonymi kształtami naroży lampy niebieskie LED, oraz
zamontowane dwie lampy dalekosiężne w nadbudowie górnej. - dodatkowo 2 lampy
sygnalizacyjne niebieskie LED z przodu pojazdu, - na ścianie tylnej pojazdu,
w narożach wyprofilowane dwie lampy niebieskie ukształtowane aerodynamicznie
z łagodnie zaokrąglonymi kształtami naroży, - oraz fala świetlna LED
umieszczona na tylnej ścianie nadwozia, - na ścianie dolnej tylnej nadwozia z
lewej i prawej strony zamontowane dwie lampy zespolone tylne z
zabezpieczeniami ochronnymi , 2.13. Instalacja elektryczna wyposażona w
główny wyłącznik prądu. 2.14. Pojazd wyposażony w zintegrowany układ z
wyrzutnikiem do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła -230V,
podłączenie zblokowane w jednym gnieździe przyłączeniowym ze złączem do
uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci stacjonarnej, z
wtyczką i przewodem o długości min 4m, umieszczonym po lewej stronie. Złącze
musi być samo rozłączalne w momencie rozruchu silnika. Ładowarka-prostownik
zamontowana na samochodzie. W kabinie kierowcy sygnalizacja wizualna i
dźwiękowa podłączenia instalacji do zewnętrznego źródła. 2.15. Pojazd
wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego
(jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania). 2.16. Pojazd
wyposażony w sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca
dostępnego dla kierowcy i dowódcy. 2.17 Pojazd wyposażony w hak holowniczy,
szczękowy przystosowany do ciągnięcia przyczep, zgodnie z homologacją
podwozia, o masie min. 10 ton Złącza elektryczne i pneumatyczne muszą
współpracować z przyczepą. 2.18. Ogumienie uniwersalne, szosowo-terenowe z
bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych. Pełnowymiarowe
koło zapasowe na wyposażeniu pojazdu-dopuszcza się brak stałego mocowania w
pojeździe. 2.19. Kolory samochodu: - elementy podwozia, rama - w kolorze
czarnym lub zbliżonym, - błotniki i zderzaki - w kolorze białym, - żaluzje
skrytek - w kolorze naturalnym aluminium, - kabina, zabudowa - w kolorze
czerwonym RAL 3000. III. ZABUDOWA POŻARNICZA. 3.1. Maksymalna wysokość
całkowita pojazdu-3100 mm-dostosowana do wysokości bramy garażowej.
Konstrukcja i poszycie zewnętrzne, wykonane w całości z materiałów
kompozytowych, jako konstrukcja samonośna ze zintegrowanymi zbiornikami o
nieograniczonej odporności na korozję. Wewnętrzne poszycia bocznych skrytek
wyłożone anodowaną gładką blachą aluminiową, spody schowków- blachą nierdzewną.
Balustrady ochronne boczne -dachu wykonane ze specjalnych materiałów
kompozytowych. Po trzy skrytki na bokach pojazdu (w układzie 3+3+1). Pomiędzy
kabiną a zabudową pożarniczą zamontowana kompozytowa osłona
ochronno-maskująca. 3.2. Wymagane otwierane lub wysuwne podesty pod
wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, które umożliwią łatwy i bezpieczny
dostęp w czasie akcji ratowniczo-gaśniczej, do sprzętu położonego w górnych
partiach schowków, na całej długości zabudowy. Musi być zainstalowany podest
otwierany lub wysuwny nad kołami tylnymi po obu stronach zabudowy. Otwarcie i
zamknięcie podestów wspomagane systemem teleskopowym. 3.3. Otwarcie lub
wysunięcie podestu, musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Otwierane lub
wysuwne podesty poza obrys pojazdu, muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze.
3.4. Skrytki na sprzęt i przedział autopompy wysokociśnieniowej wyposażone w
oświetlenie, podwójne listwy- LED, umieszczone pionowo po obu stronach
schowka, przy prowadnicy żaluzji, włączane automatycznie po otwarciu
drzwi-żaluzji skrytki. W kabinie zamontowana sygnalizacja otwarcia skrytek.
Główny wyłącznik oświetlenia skrytek, zainstalowany w kabinie kierowcy. 3.5.
Pojazd posiada oświetlenie pola pracy wokół samochodu: - oświetlenie
składające się z lamp bocznych do oświetlenia dalszego pola pracy wbudowane w
kompozytowe balustrady boczne (min. 3 szt. na stronę), - zewnętrznych listew
LED, zamontowanych nad żaluzjami, do oświetlenia pola bezpośrednio przy
pojeździe bezpieczeństwo obsługi nadwozia wokół samochodu, w czasie akcji
ratowniczej, - oświetlenie powierzchni dachu, lampami typu LED, - oświetlenia
włączane z przedziału autopompy, - w kabinie musi być zainstalowany włącznik
do załączenia oświetlenia zewnętrznego, z możliwością sterowania oświetleniem
z tablicy autopompy, - z tyłu pojazdu w dolnej części po obu stronach pojazdu
zamontowane obrysówki LED widoczne w lusterkach wstecznych kierowcy. 3.6.
Szuflady i wysuwane tace automatycznie ,blokują się w pozycji wsuniętej i
całkowicie wysuniętej i posiadają zabezpieczenie przed całkowitym
wyciągnięciem. Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm
poza obrys pojazdu, posiadają oznakowanie ostrzegawcze 3.7. Półki sprzętowe
wykonane z aluminium, w systemie z możliwością regulacji położenia (ustawienia)
wysokości półek-w zależności od potrzeb użytkownika. 3.8. Schowki wyposażone
w regały, palety wysuwne lub obrotowe: na urządzenie ratownicze, agregat
prądotwórczy, sprzęt ratowniczy, w zależności od potrzeb i możliwości
zamontowania danego sprzętu . 3.9. Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane
żaluzjami aluminiowymi Drzwi żaluzjowe wyposażone w zamki, jeden klucz pasuje
do wszystkich zamków. Wymagane dodatkowe zabezpieczenie przed otwarciem
żaluzji.-typu rurkowego. 3.10. Dach zabudowy wykonany w formie podestu
roboczego w wykonaniu antypoślizgowym .Balustrada ochronna boczna -dachu
wykonana z materiałów kompozytowych jako część z nadbudową pożarniczą z
elementami barierki rurowej, o wysokości min 180 mm. 3.11. Na dachu pojazdu
zamontowana zamykana skrzynia aluminiowa na drobny sprzęt o wymiarach
minimalnych 1400x460x270 mm, posiadająca oświetlenie wewnętrzne typu LED
,oraz uchwyty z rolkami na drabinę trzyprzęsłową wysuwną z podporami, drabinę
dostarcza wykonawca ,uchwyty na węże ssawne, bosak, mostki przejazdowe,
tłumice, itp. 3.12. Pojazd posiada drabinkę do wejścia na dach z tyłu
samochodu ,wykonana z materiałów nierdzewnych, umieszczoną po prawej stronie
.W górnej części drabinki zamontowane poręcze ułatwiające wchodzenie. 3.13.
Powierzchnie platform, podestów roboczych i podłogi kabiny w wykonaniu
antypoślizgowym. 3.14. Zbiornik wody o pojemności min. 3,5 m3, wykonany z
materiałów kompozytowych. Zbiornik wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające
jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed swobodnym
wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik wyposażony w falochrony i właz
rewizyjny. 3.15. Zbiornik wody wyposażony w nasadę 75 umiejscowioną na prawym
boku z tyłu pojazdu z zaworem kulowym w zamykanym schowku. Wlot do
napełniania z hydrantu wyposażony w zawór odcinający oraz sito. Zbiornik
wyposażony w urządzenie przelewowe zabezpieczające przed uszkodzeniem podczas
napełniania. Układ zbiornika wyposażony w automatyczny zawór napełniania
hydrantowego zabezpieczającego przed przepełnieniem zbiornika wodnego z
możliwością przełączenia na pracę ręczną. 3.16. Zbiornik środka
pianotwórczego, wykonany z materiałów kompozytowych, odpornych na działanie
dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów o
pojemności min.10% pojemności zbiornika wodnego. Napełnianie zbiornika
środkiem pianotwórczym, możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. 3.17.
Układ wodno-pianowy wyposażony w ręczny lub automatyczny dozownik środka
pianotwórczego dostosowany do wydajności autopompy, zapewniający uzyskiwanie
co najmniej stężeń 3% i 6% (tolerancja +0,5%) w całym zakresie pracy. 3.18.
Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym
drzwiami żaluzjowymi . Autopompa dwuzakresowa ze stopniem wysokiego
ciśnienia. - wydajność, min.2400 l/min, przy ciśnieniu 8 bar i głębokości
ssania 1,5m, - wydajność stopnia wysokiego ciśnienia, min. 400 l/min przy
ciśnieniu 40 bar, 3.19. Autopompa umożliwia podanie wody i wodnego roztworu
środka pianotwórczego do minimum: - dwóch nasad tłocznych 75 zlokalizowanych
z tyłu pojazdu, po bokach, w zamykanych schowkach, - wysokociśnieniowej linii
szybkiego natarcia, - działka wodno-pianowego, - zraszaczy, Autopompa
umożliwia podanie wody do zbiornika samochodu. Autopompa wyposażona w
urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: - z głębokości 1,5 m
w czasie do 30 sek,. - z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sek. Autopompa
wyposażona w układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający
sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy. 3.20. Na wlocie
ssawnym autopompy, zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem
się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika
zewnętrznego jak i ze zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną
eksploatację pompy. 3.21. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego, odporne
na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i
modyfikatorów: - wszystkie nasady zewnętrzne, w zależności od ich
przeznaczenia należy trwale oznaczyć odpowiednimi kolorami: - nasada woda
zasilająca kolor niebieski, - nasada woda tłoczona kolor czerwony, - nasada
środka pianotwórczego kolor żółty. 3.22. W przedziale autopompy zainstalowany
panel sterujący zawierający co najmniej następujące urządzenia
kontrolno-sterownicze z podświetlaniem wskazań: - praca pompy i urządzeń
współpracujących z pompą: - manometr niskiego ciśnienia, - manometr wysokiego
ciśnienia, - manowakuometr (podciśnienie), - wskaźnik poziomu wody w
zbiorniku samochodu, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, -
kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnik, - sterownik
pompy-regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, - załączenie i
wyłączenie autopompy, - załączenie zaworu głównego, - załączenie i wyłączenie
pompy podciśnienia, - załączenie i wyłączenie niskiego ciśnienia, -
załączenie i wyłączenie wysokiego ciśnienia, - załączenie i wyłączenie
działka, - załączenie i wyłączenie tankowania zbiornika wody, - sterowanie
dozownikiem środka pianotwórczego, - wyłącznik silnika pojazdu, - licznik
motogodzin-pracy autopompy. W przedziale autopompy należy zamontować zespół:
- sterowania automatycznym układem utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia,
umożliwiający sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy, -
sterownia automatycznym zaworem napełniania hydrantowego zabezpieczającym
przed przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę ręczną,
-sterowania ręcznym lub automatycznym układem dozowania środka pianotwórczego
w całym zakresie pracy autopompy. 3.23. Przedział pracy autopompy wyposażony
w dodatkowy zewnętrzny głośnik z mikrofonem, połączony z radiotelefonem
samochodowym. 3.24. Przedział pracy autopompy wyposażony w system ogrzewania
działający niezależnie od pracy silnika. Montaż sterowania ogrzewaniem, z
kabiny kierowcy. 3.25. W przedziale pracy autopompy, na tablicy sterującej,
wymagane są zamontowane włączniki do uruchamiania silnika pojazdu, załączenia
i wyłączenia autopompy oraz wyłączania silnika pojazdu. Włączniki muszą być
aktywne przy neutralnej pozycji skrzyni biegów i załączonym ręcznym hamulcu
postojowym. 3.26. Działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności, umieszczone
na dachu pojazdu z nakładką do piany .Wydajność działka min 800÷1600 l /min,
przy podstawie działka zamontowany zawór odcinający. Dopuszcza się
zastosowanie zaworu odcinającego ze sterowaniem elektryczno-pneumatycznym.
3.27. Samochód wyposażony w wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o
długości węża min. 60 m umieszczoną na zwijadle, zakończoną prądownicą
wodno-pianową o regulowanej wydajności, umożliwiającą podawanie zwartego i
rozproszonego strumienia wody oraz piany. Linia szybkiego natarcia umożliwia
podawanie wody lub piany z prądownicy bez względu na stopień rozwinięcia
węża. Zwijadło wyposażone w napęd elektryczny i ręczny. Szybkie natarcie
wyposażone w pneumatyczny system odwadniania, umożliwiający opróżnienie linii
przy użyciu sprężonego powietrza. 3.28. Instalacja układu zraszaczy
zasilanych od autopompy: - min 4 dysze do podawania wody w czasie jazdy, -
dwa zraszacze zamontowane przed przednią osią, - dwa zraszacze zamontowane po
bokach pojazdu. Instalacja powinna być wyposażona w zawory odcinające (jeden
dla zraszaczy przednich, drugi dla zraszaczy bocznych) Montaż sterowania
zraszaczami z kabiny kierowcy. 3.29. Pojazd wyposażony w wysuwany maszt
oświetleniowy z głowicą z 2 (dwoma) reflektorami, wyposażonymi w lampy LED o
strumieniu świetlnym min. 20 000 lumenów, zasilany z instalacji elektrycznej
pojazdu napięciem 24V, wyposażone w soczewki zapewniające szerokie
rozproszenie światła. - maszt musi posiadać zainstalowane automatyczne
przełączanie zasilania z 24V na zasilanie z agregatu prądotwórczego-230V, -
wysokość rozłożonego masztu, mierzona od podłoża do oprawy reflektorów-
minimum 5 metrów, - obrót i pochył reflektorów, o kąt co najmniej od 0 st. do
170 st. - w obie strony, - sterowanie masztem odbywa się z poziomu ziemi, -
złożenie masztu następuje, bez konieczności ręcznego wspomagania, - w kabinie
znajduje się sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu, - wysunięcie
masztu następuje tylko na postoju po zaciągnięciu hamulca ręcznego, -
wymagana funkcja automatycznego złożenia masztu po wyłączeniu hamulca
ręcznego, - wymagana możliwość sterowania masztem na różnej wysokości wysuwu,
- wysuw masztu realizowany z instalacji pneumatycznej samochodu, - oprócz
ręcznego, wymagane jest bezprzewodowe sterowanie masztem (pilotem) obrotem i
pochyłem reflektorów oraz załączeniem oświetlenia, dla każdego reflektora
osobno (zasięg min 50m). 3.30. Pojazd musi być wyposażony w: - w kamerę
monitorującą strefę z tyłu pojazdu. Kamera przystosowana do pracy w każdych
warunkach atmosferycznych. Monitor przekazujący obraz, kolorowy o przekątnej
min 7 cali, zamontowany w kabinie w zasięgu wzroku kierowcy. Minimum 3
punktowe załączanie: po wstecznym, na 10sek i na stałą obserwację . IV.
WYPOSAŻENIE. 4.1. Pojazd wyposażony w sprzęt standardowy, dostarczany z podwoziem,
min: 1 klin, klucz do kół, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt
ostrzegawczy, apteczka, gaśnica, kamizelka ostrzegawcza ,wspornik
zabezpieczenia podnoszonej kabiny, koło zapasowe. 4.2. Pojazd - wyposażony w
zestaw sprzętu m.in : - łom zwykły-1szt, - łomo-wyciągacz-1szt, - młotek 2 kg
i 4 kg- po 1szt, - siekiera-1szt, - nożyce do drutu-1szt. 4.3. Na pojeździe
zapewnione miejsce na przewożenie sprzętu zgodnie z Wymaganiami dla
samochodów ratowniczo-gaśniczych Zarządzenie Nr 8 Komendanta Głównego Państwowej
Straży Pożarnej w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach
organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008 r. (Dz.
Urz. KGPSPoż Nr 1, poz. 8). Załącznik nr 1 do wytycznych standaryzacji
pojazdów pożarniczych i innych środków transportu Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 14.04.2011r. Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia
z użytkownikiem na etapie realizacji zamówienia. Zamawiający na etapie
wykonania dostarczy wykaz wraz z posiadanym sprzętem do zamontowania. Montaż
sprzętu na koszt wykonawcy. 4.4. Samochód należy doposażyć w : - z przodu
pojazdu montaż wyciągarki elektrycznej o sile uciągu minimum 6 ton z liną o
długości min. 25m, wraz z pokrowcem. (wyciągarkę dostarcza Zamawiający), -
agregat prądotwórczy min 2,5 kVA, - 2szt latarek kątowych typu Ex z
ładowarkami lub równoważnych, - 2szt radiostacji przenośnych z ładowarkami,
zamontowane w kabinie na specjalnym podeście. V. OZNACZENIE. - 5.1. Wykonanie
oznakowania numerami operacyjnymi folią odblaskową zgodnie z obowiązującymi
wymogami KG PSP według: Zarządzenie Nr 8 Komendanta Głównego Państwowej
Straży Pożarnej w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach
organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008 r. (Dz.
Urz. KGPSPoż Nr 1, poz. 8), - samochód powinien posiadać oznakowanie
odblaskowe konturowe. Oznakowanie powinno znajdować się możliwie najbliżej
poziomych i pionowych krawędzi samochodu. VI. OGÓLNE. 6.1 Gwarancja: - 24
miesiące na silnik, podzespoły, - 24 miesiące na zabudowę pożarniczą, - 72
miesięcy na perforacje nadwozia, - 36 miesięcy na powłokę lakierniczą, - 12
miesięcy na wyposażenie, - czas reakcji serwisu do 72 godzin, od czasu
powiadomienia. 6.2. Wykonawca dostarcza pojazd w dniu odbioru z pełnym
zbiornikiem paliwa i środka pianotwórczego. Wykonawca obowiązany jest do
dostarczenia wraz z samochodem: - instrukcje obsługi w języku polskim do
samochodu, zabudowy pożarniczej i zainstalowanych urządzeń i wyposażenia, -
dokumentacji niezbędnej do zarejestrowania samochodu, wynikającej z ustawy
Prawo o ruchu drogowym, - dokumenty określone umową. 6.3. Wykonawca
zobowiązany jest do przeprowadzenia szkolenia z zakresu obsługi i konserwacji
pojazdu dotyczącego części podwozia-silnika i pożarniczej dla minimum 5 osób
w siedzibie wykonawcy..
II.1.5) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających: przewiduje się udzielenie
zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny
Słownik Zamówień (CPV): 34.14.42.10-3.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.10.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł. Słownie: dziesięć
tysięcy złotych
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej 1 dostawę pojazdu pożarniczego-wozu
strażackiego o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 złotych. Wykazane
zamówienie zostanie uznane, jeśli będzie poparte dokumentem - poświadczającym
lub oświadczeniem Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia z którego
będzie wynikać, że przedstawione dostawy zostały wykonane lub są wykonywane
należycie (np. referencje, protokoły odbioru). Poświadczenie w odniesieniu do
nadal wykonywanych dostaw okresowych lub ciągłych powinno być wydane nie
wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert. Ocena spełniania tego
warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia -
spełnia w oparciu o oświadczenie oraz dokument jakim jest wykaz wykonanych
głównych dostaw w okresie ostatnich 3 lat. Z treści wykazu i przedłożonych w
ofercie Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający dokona
oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia. Ocena
spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według formuły
spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.
1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
należy przedłożyć:
-
wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów,
na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o
tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- dane dotyczące podwykonawców
i rodzaj powierzonej im części zamówienia (jeśli Wykonawca przewiduje
wykorzystanie podwykonawców na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy
Prawo zamówień publicznych) - załącznik nr 4 do formularza oferty; -
wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć listę podmiotów należących do
tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo
informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej stanowiącą załącznik nr
5 do formularza oferty; - wypełniony opis oferowanego pojazdu - załącznik nr
6 do formularza oferty, - zaakceptowany poprzez oświadczenie złożone na
formularzu oferty punkt 3, projekt umowy jako załącznik nr 7 do formularza
oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: cena oraz
inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
-
1 - Cena -
95.00
-
2 - Okres
gwarancji - 5.00
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wszelkie zmiany w
niniejszej Umowie mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem
nieważności. Dopuszcza się zmianę umowy w sytuacji zmiany przepisów prawa
powszechnie obowiązującego, jeżeli zmiana ta wpływa na zakres lub warunki
wykonania przez Strony świadczeń wynikających z Umowy. Umowa podlegać będzie
zmianie w zakresie, w jakim zmiany są niezbędne do dostosowania Umowy do
zmienionych przepisów. Zamawiający przewiduje również możliwość zmiany umowy
jeżeli WYKONAWCA na etapie składania oferty nie wskazał podwykonawcy do
realizacji żadnej z części zamówienia, jednak w trakcie wykonywania umowy
WYKONAWCA będzie chciał skorzystać z jego pomocy, to zgoda ZAMAWIAJĄCEGO na
wprowadzenie podwykonawcy do umowy może nastąpić na zasadach określonych we
wzorze umowy, który stanowi załącznik numer 7 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14, pokój numer 7 w
godz.08:00 do 15:00..
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2015 godzina 09:45,
miejsce: Urząd Gminy w Opatówku, 62 - 860 Opatówek, Plac Wolności 14, pokój
numer 13.
IV.4.5) Termin
związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej:
Przedmiot umowy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektu
Działanie 3.6. Poprawa bezpieczeństwa środowiskowego i ekologicznego
Priorytetu III WRPO Środowisko Przyrodnicze o tytule Zakup średniego
samochodu pożarniczego dla realizacji zadań w zakresie ochrony
przeciwpożarowej na terenie gminy Opatówek przez OSP Tłokinia Wielka.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Wójt Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|