Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było
przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP:
117083 - 2015r.
Czy w Biuletynie
Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatówek, ul. Plac Wolności
14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie, tel. 062 7618080, 7618454,, faks 062
7618017.
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Zakup średniego samochodu pożarniczego dla realizacji
zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy Opatówek przez OSP
Tłokinia Wielka..
II.2) Rodzaj
zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie
przedmiotu zamówienia: SZCZEGÓŁOWE OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Zakup średniego
samochodu pożarniczego dla realizacji zadań w zakresie ochrony
przeciwpożarowej na terenie gminy Opatówek przez OSP Tłokinia Wielka. Dostawa
1 sztuki średniego samochodu pożarniczego, ratowniczo gaśniczego na podwoziu
z napędem uterenowionym 4x4 o właściwościach podanych niżej. I. WYMAGANIA
PODSTAWOWE. 1.1. Pojazd powinien spełniać wymagania polskich przepisów o
ruchu drogowym zgodnie z Ustawą Prawo o ruchu drogowym z uwzględnieniem
wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych. 1.2. Pojazd powinien spełniać
przepisy Polskiej Normy PN-EN 1846-1 oraz PN-EN 1846-2 lub równoważne. 1.3.
Pojazd powinien spełniać minimalne Wymagania techniczno-użytkowe dla wyrobów
służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia
oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony
przeciwpożarowej, Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych Administracji
-Dz.U. Nr 143 poz. 1002 z 2007 r, i Rozporządzenie zmieniające - Dz.U. Nr 85
poz 553 z 2010 r. 1.4. Samochód musi posiadać świadectwo dopuszczenia wyrobu,
do stosowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej wydany przez polską
jednostkę certyfikującą. 1.5. Oferowany samochód ratowniczo-gaśniczy, przed
dostawą musi mieć wykonany stosowny przegląd techniczny potwierdzony
stosownym zaświadczeniem właściwej stacji diagnostycznej, być pełnosprawny i
gotowy do natychmiastowego użycia - w przypadku importu samochód ratowniczo-gaśniczy
powinien być oclony i gotowy do zarejestrowania w dniu dostawy. II. PODWOZIE
Z KABINĄ. 2.1. Maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji
ratowniczo-gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i
wyposażeniem)- nie może przekroczyć 16 000kg. 2.2. Samochód wyposażony w
silnik wysokoprężny o mocy min.205 kW. 2.3. Samochód fabrycznie nowy, rok
produkcji podwozia: najwcześniej 2014r lub 2015 r. 2.4. Samochód wyposażony w
podwozie drogowe w układzie napędowym 4x4 - uterenowiony z: - przekładnią
rozdzielczą z możliwością wyboru przełożeń szosowych i trenowych, - blokadą
mechanizmu różnicowego osi tylnej, przedniej oraz międzyosiowego, - napęd
stały osi przedniej, - na osi przedniej koła pojedyncze, na osi tylnej koła
podwójne, - skrzynia biegów-manualna min 6 biegowa plus wsteczny, - system
ABS- z możliwością odłączenia podczas jazdy w terenie - sposób odłączania w
gestii Wykonawcy, - światła do jazdy dziennej uruchamiane po przekręceniu
kluczyka, 2.5. Samochód wyposażony w silnik o zapłonie samoczynnym,
posiadający aktualne normy ochrony środowiska (czystości spalin) spełniający
normę emisji spalin- min. Euro 6. 2.6. Zawieszenie osi przedniej i tylnej: -
mechaniczne- resory paraboliczne, - amortyzatory teleskopowe, - stabilizator
przechyłów. 2.7. Zabudowa podłączona do podwozia poprzez system
informatycznej komunikacji sterujący podzespołami na samochodzie (podwozie i
nadwozie pojazdu) z pełną kontrolą sygnału (sygnał wysyłany i potwierdzony
jego odbiór) z funkcją lokalizacji uszkodzeń lub niesprawności głównych
elementów instalacji. 2.8. Kabina fabrycznie jednomodułowa czterodrzwiowa,
zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do
kierunku jazdy). Kabina wyposażona w: - klimatyzację, - indywidualne
oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy, - niezależny układ
ogrzewania, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku, -
zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu dachu kabiny, - elektrycznie
sterowane szyby po stronie kierowcy i dowódcy, - elektrycznie sterowane
lusterka po stronie kierowcy i dowódcy, - lusterka zewnętrzne, elektrycznie
podgrzewane (główne i szerokokątne), - lusterko rampowe - krawężnikowe z
prawej strony, lusterko rampowe - dojazdowe, przednie, - poręcz do trzymania
w tylnej części kabiny, - wywietrznik dachowy, Kabina wyposażona dodatkowo w:
- uchwyty na 4 aparaty powietrzne z butlami kompozytowymi, umieszczone w
oparciach tylnych siedzeń (uchwyty na aparaty nie powinny w żadnym stopniu
zmniejszać przestrzeni załogi i ograniczać powierzchni siedziska), -
odblokowanie każdego aparatu indywidualnie, dźwignia odblokowująca o
konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie np. w czasie hamowania
pojazdu, w przypadku gdy aparaty nie są przewożone, wstawienie oparć w
miejscu mocowania aparatów, - schowek pod siedzeniami w tylnej części kabiny,
- przestrzeń pomiędzy maksymalnie odsuniętym do tyłu fotelem kierowcy a tylną
ścianą kabiny minimum 1600mm, 2.9. Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy
bezpieczeństwa. Siedzenia pokryte materiałem łatwo zmywalnym, o zwiększonej
odporności na ścieranie. Fotele wyposażone w zagłówki. Fotel dla kierowcy: -
z pneumatyczną regulacją wysokości, - z regulacją dostosowania do ciężaru
ciała, - z regulacją odległości całego fotela, - z regulacją pochylenia
oparcia, Fotel dla pasażera(dowódcy): - z mechaniczną regulacją wysokości, -
z regulacją odległości całego fotela, - z regulacją pochylenia oparcia, -
zapewniające minimalny, należyty komfort jazdy i optymalną pozycję dla
kierowcy i pasażera.. 2.10. W kabinie kierowcy zamontowane następujące
urządzenia: - radiotelefon samochodowy cyfrowo analogowy przystosowany do
pracy pasmo częstotliwości 136-174MHz i odstępie międzykanałowym min 12,5kHz
i 6,25 kHz w trybie cyfrowym. Moc wyjściowa nadajnika w całym zakresie
częstotliwości od 1W-25W. Radiotelefon kompatybilny do pracy w łączności
stosowanej w KMPSP Kalisz. - radio z odtwarzaczem, - podest do ładowarek
radiostacji przenośnych i latarek z wyłącznikiem, - 2szt radiostacji
przenośnych z ładowarkami, - 2szt latarek kątowych typu Ex z ładowarkami.
2.11. W kabinie kierowcy zabudowany panel informacyjny o przekątnej min 10
cali z systemem informacyjno-sterującym, dostępny dla kierowcy i dowódcy,
wyposażony w zestaw podświetlanych włączników oraz ekran o przekątnej min.7
cali. Panel z aprobatą techniczną do zastosowań mobilnych. Panel wyposażony w
funkcje, minimum: 1.Sterujące: - oświetleniem zewnętrznym, - masztem
oświetleniowym (kąt pochyłu i obrotu najaśnic), - jasnością obrazu ekranu,
2.Informacyjne: - aktualne ilości środków gaśniczych w zbiornikach, -
aktualne wartości ciśnień w układzie niskiego i wysokiego ciśnienia
autopompy, - o załączonej autopompie, - o otwartych i zamkniętych
poszczególnych żaluzjach z alarmem świetlnym i dźwiękowym, - o otwarciu i
zamknięciu poszczególnych podestów z alarmem świetlnym i dźwiękowym, - o
sygnalizacji załączonego gniazda ładowania i stanu naładowania akumulatorów,
- o załączonym oświetleniu zewnętrznym i wewnętrznym, - o aktualnym wartości
napięcia w instalacji elektrycznej, - informacja o wysunięciu masztu alarmem
świetlnym i dźwiękowym, - kontrolka włączenia autopompy, - graficznych oraz
numerycznych wartościach ustawienia kąta pochyłu i obrotu najaśnic masztu
oświetleniowego względem pojazdu, - raport z akcji z wyszczególnieniem takich
informacji jak: - ostatnie załączenie autopompy - data/godzina, - ilość
zużytego paliwa, - ilość zużytych zasobów wody i środka pianotwórczego, -
sumaryczne zestawienie czasu pracy autopompy, - sumaryczne zestawienie ilości
zużytych środków gaśniczych, - historia załączeń autopompy, zużycia środków
gaśniczych, - minimum 50 pozycji wstecznych, Dodatkowe urządzenia zamontowane
w kabinie: - sterowanie niezależnym ogrzewaniem kabiny i przedziału pracy
autopompy, - przycisk załączający sygnał pneumatyczny, ostrzegawczy,
dźwiękowy, - pilot do bezprzewodowego sterowania masztem z odległości minimum
50m, - główny wyłącznik oświetlenia skrytek, - sterowanie zraszaczami
pojazdu, - funkcja inklinometr - Kąty pochyłu bocznego i podłużnego w
terenie. 2.12. Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze
(akustyczne i świetlne), pojazdu uprzywilejowanego. Urządzenie akustyczne
powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Głośnik lub głośniki o
mocy min. 200W. Sterowanie przy pomocy manipulatora na elastycznym przewodzie
,zmiana modulacji dźwiękowej sygnału poprzez klakson pojazdu, manipulator
powinien być funkcjonalny, czytelny i posiadać wyraźne, podświetlane
oznaczenia trybu pracy w ciągu dnia i nocy. Wymagana funkcjonalność
podstawowa: - załączenie sygnałów dźwiękowych i świetlnych jednym przyciskiem
(pojedyncze krótkie naciśnięcie przycisku), - wyłączenie sygnałów
dźwiękowych(pojedyncze naciśnięcie przycisku), - wyłączenie sygnałów
dźwiękowych, świetlnych (pojedyncze naciśnięcie przycisku). Na dachu kabiny
zamontowana kompozytowa nadbudowa z zamontowaną, lampą zespolona z napisem
STRAŻ z głośnikiem, i dwie wyprofilowane, ukształtowane aerodynamicznie z
łagodnie zaokrąglonymi kształtami naroży lampy niebieskie LED, oraz
zamontowane dwie lampy dalekosiężne w nadbudowie górnej. - dodatkowo 2 lampy
sygnalizacyjne niebieskie LED z przodu pojazdu, - na ścianie tylnej pojazdu,
w narożach wyprofilowane dwie lampy niebieskie ukształtowane aerodynamicznie
z łagodnie zaokrąglonymi kształtami naroży, - oraz fala świetlna LED
umieszczona na tylnej ścianie nadwozia, - na ścianie dolnej tylnej nadwozia z
lewej i prawej strony zamontowane dwie lampy zespolone tylne z
zabezpieczeniami ochronnymi , 2.13. Instalacja elektryczna wyposażona w
główny wyłącznik prądu. 2.14. Pojazd wyposażony w zintegrowany układ z
wyrzutnikiem do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła -230V,
podłączenie zblokowane w jednym gnieździe przyłączeniowym ze złączem do
uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci stacjonarnej, z
wtyczką i przewodem o długości min 4m, umieszczonym po lewej stronie. Złącze
musi być samo rozłączalne w momencie rozruchu silnika. Ładowarka-prostownik
zamontowana na samochodzie. W kabinie kierowcy sygnalizacja wizualna i dźwiękowa
podłączenia instalacji do zewnętrznego źródła. 2.15. Pojazd wyposażony w
sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego (jako
sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania). 2.16. Pojazd wyposażony
w sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca dostępnego
dla kierowcy i dowódcy. 2.17 Pojazd wyposażony w hak holowniczy, szczękowy
przystosowany do ciągnięcia przyczep, zgodnie z homologacją podwozia, o masie
min. 10 ton Złącza elektryczne i pneumatyczne muszą współpracować z
przyczepą. 2.18. Ogumienie uniwersalne, szosowo-terenowe z bieżnikiem
dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych. Pełnowymiarowe koło
zapasowe na wyposażeniu pojazdu-dopuszcza się brak stałego mocowania w
pojeździe. 2.19. Kolory samochodu: - elementy podwozia, rama - w kolorze
czarnym lub zbliżonym, - błotniki i zderzaki - w kolorze białym, - żaluzje
skrytek - w kolorze naturalnym aluminium, - kabina, zabudowa - w kolorze
czerwonym RAL 3000. III. ZABUDOWA POŻARNICZA. 3.1. Maksymalna wysokość
całkowita pojazdu-3100 mm-dostosowana do wysokości bramy garażowej.
Konstrukcja i poszycie zewnętrzne, wykonane w całości z materiałów
kompozytowych, jako konstrukcja samonośna ze zintegrowanymi zbiornikami o
nieograniczonej odporności na korozję. Wewnętrzne poszycia bocznych skrytek
wyłożone anodowaną gładką blachą aluminiową, spody schowków- blachą
nierdzewną. Balustrady ochronne boczne -dachu wykonane ze specjalnych
materiałów kompozytowych. Po trzy skrytki na bokach pojazdu (w układzie
3+3+1). Pomiędzy kabiną a zabudową pożarniczą zamontowana kompozytowa osłona
ochronno-maskująca. 3.2. Wymagane otwierane lub wysuwne podesty pod
wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, które umożliwią łatwy i bezpieczny
dostęp w czasie akcji ratowniczo-gaśniczej, do sprzętu położonego w górnych
partiach schowków, na całej długości zabudowy. Musi być zainstalowany podest
otwierany lub wysuwny nad kołami tylnymi po obu stronach zabudowy. Otwarcie i
zamknięcie podestów wspomagane systemem teleskopowym. 3.3. Otwarcie lub wysunięcie
podestu, musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Otwierane lub wysuwne
podesty poza obrys pojazdu, muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. 3.4.
Skrytki na sprzęt i przedział autopompy wysokociśnieniowej wyposażone w
oświetlenie, podwójne listwy- LED, umieszczone pionowo po obu stronach
schowka, przy prowadnicy żaluzji, włączane automatycznie po otwarciu
drzwi-żaluzji skrytki. W kabinie zamontowana sygnalizacja otwarcia skrytek.
Główny wyłącznik oświetlenia skrytek, zainstalowany w kabinie kierowcy. 3.5.
Pojazd posiada oświetlenie pola pracy wokół samochodu: - oświetlenie
składające się z lamp bocznych do oświetlenia dalszego pola pracy wbudowane w
kompozytowe balustrady boczne (min. 3 szt. na stronę), - zewnętrznych listew
LED, zamontowanych nad żaluzjami, do oświetlenia pola bezpośrednio przy
pojeździe bezpieczeństwo obsługi nadwozia wokół samochodu, w czasie akcji
ratowniczej, - oświetlenie powierzchni dachu, lampami typu LED, - oświetlenia
włączane z przedziału autopompy, - w kabinie musi być zainstalowany włącznik
do załączenia oświetlenia zewnętrznego, z możliwością sterowania oświetleniem
z tablicy autopompy, - z tyłu pojazdu w dolnej części po obu stronach pojazdu
zamontowane obrysówki LED widoczne w lusterkach wstecznych kierowcy. 3.6.
Szuflady i wysuwane tace automatycznie ,blokują się w pozycji wsuniętej i
całkowicie wysuniętej i posiadają zabezpieczenie przed całkowitym
wyciągnięciem. Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm
poza obrys pojazdu, posiadają oznakowanie ostrzegawcze 3.7. Półki sprzętowe
wykonane z aluminium, w systemie z możliwością regulacji położenia
(ustawienia) wysokości półek-w zależności od potrzeb użytkownika. 3.8.
Schowki wyposażone w regały, palety wysuwne lub obrotowe: na urządzenie
ratownicze, agregat prądotwórczy, sprzęt ratowniczy, w zależności od potrzeb
i możliwości zamontowania danego sprzętu . 3.9. Skrytki na sprzęt i
wyposażenie zamykane żaluzjami aluminiowymi Drzwi żaluzjowe wyposażone w
zamki, jeden klucz pasuje do wszystkich zamków. Wymagane dodatkowe
zabezpieczenie przed otwarciem żaluzji.-typu rurkowego. 3.10. Dach zabudowy
wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym .Balustrada
ochronna boczna -dachu wykonana z materiałów kompozytowych jako część z
nadbudową pożarniczą z elementami barierki rurowej, o wysokości min 180 mm.
3.11. Na dachu pojazdu zamontowana zamykana skrzynia aluminiowa na drobny
sprzęt o wymiarach minimalnych 1400x460x270 mm, posiadająca oświetlenie
wewnętrzne typu LED ,oraz uchwyty z rolkami na drabinę trzyprzęsłową wysuwną
z podporami, drabinę dostarcza wykonawca ,uchwyty na węże ssawne, bosak,
mostki przejazdowe, tłumice, itp. 3.12. Pojazd posiada drabinkę do wejścia na
dach z tyłu samochodu ,wykonana z materiałów nierdzewnych, umieszczoną po
prawej stronie .W górnej części drabinki zamontowane poręcze ułatwiające
wchodzenie. 3.13. Powierzchnie platform, podestów roboczych i podłogi kabiny
w wykonaniu antypoślizgowym. 3.14. Zbiornik wody o pojemności min. 3,5 m3,
wykonany z materiałów kompozytowych. Zbiornik wyposażony w oprzyrządowanie
umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed
swobodnym wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik wyposażony w falochrony i
właz rewizyjny. 3.15. Zbiornik wody wyposażony w nasadę 75 umiejscowioną na
prawym boku z tyłu pojazdu z zaworem kulowym w zamykanym schowku. Wlot do
napełniania z hydrantu wyposażony w zawór odcinający oraz sito. Zbiornik
wyposażony w urządzenie przelewowe zabezpieczające przed uszkodzeniem podczas
napełniania. Układ zbiornika wyposażony w automatyczny zawór napełniania
hydrantowego zabezpieczającego przed przepełnieniem zbiornika wodnego z
możliwością przełączenia na pracę ręczną. 3.16. Zbiornik środka
pianotwórczego, wykonany z materiałów kompozytowych, odpornych na działanie
dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów o
pojemności min.10% pojemności zbiornika wodnego. Napełnianie zbiornika
środkiem pianotwórczym, możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. 3.17.
Układ wodno-pianowy wyposażony w ręczny lub automatyczny dozownik środka
pianotwórczego dostosowany do wydajności autopompy, zapewniający uzyskiwanie
co najmniej stężeń 3% i 6% (tolerancja +0,5%) w całym zakresie pracy. 3.18.
Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym
drzwiami żaluzjowymi . Autopompa dwuzakresowa ze stopniem wysokiego
ciśnienia. - wydajność, min.2400 l/min, przy ciśnieniu 8 bar i głębokości
ssania 1,5m, - wydajność stopnia wysokiego ciśnienia, min. 400 l/min przy
ciśnieniu 40 bar, 3.19. Autopompa umożliwia podanie wody i wodnego roztworu
środka pianotwórczego do minimum: - dwóch nasad tłocznych 75 zlokalizowanych
z tyłu pojazdu, po bokach, w zamykanych schowkach, - wysokociśnieniowej linii
szybkiego natarcia, - działka wodno-pianowego, - zraszaczy, Autopompa
umożliwia podanie wody do zbiornika samochodu. Autopompa wyposażona w
urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: - z głębokości 1,5 m
w czasie do 30 sek,. - z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sek. Autopompa
wyposażona w układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający
sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy. 3.20. Na wlocie
ssawnym autopompy, zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem
się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika
zewnętrznego jak i ze zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną
eksploatację pompy. 3.21. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego, odporne
na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i
modyfikatorów: - wszystkie nasady zewnętrzne, w zależności od ich
przeznaczenia należy trwale oznaczyć odpowiednimi kolorami: - nasada woda
zasilająca kolor niebieski, - nasada woda tłoczona kolor czerwony, - nasada
środka pianotwórczego kolor żółty. 3.22. W przedziale autopompy zainstalowany
panel sterujący zawierający co najmniej następujące urządzenia
kontrolno-sterownicze z podświetlaniem wskazań: - praca pompy i urządzeń
współpracujących z pompą: - manometr niskiego ciśnienia, - manometr wysokiego
ciśnienia, - manowakuometr (podciśnienie), - wskaźnik poziomu wody w
zbiorniku samochodu, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, -
kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnik, - sterownik
pompy-regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, - załączenie i
wyłączenie autopompy, - załączenie zaworu głównego, - załączenie i wyłączenie
pompy podciśnienia, - załączenie i wyłączenie niskiego ciśnienia, -
załączenie i wyłączenie wysokiego ciśnienia, - załączenie i wyłączenie
działka, - załączenie i wyłączenie tankowania zbiornika wody, - sterowanie
dozownikiem środka pianotwórczego, - wyłącznik silnika pojazdu, - licznik
motogodzin-pracy autopompy. W przedziale autopompy należy zamontować zespół:
- sterowania automatycznym układem utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia,
umożliwiający sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy, -
sterownia automatycznym zaworem napełniania hydrantowego zabezpieczającym
przed przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę
ręczną, -sterowania ręcznym lub automatycznym układem dozowania środka
pianotwórczego w całym zakresie pracy autopompy. 3.23. Przedział pracy
autopompy wyposażony w dodatkowy zewnętrzny głośnik z mikrofonem, połączony z
radiotelefonem samochodowym. 3.24. Przedział pracy autopompy wyposażony w
system ogrzewania działający niezależnie od pracy silnika. Montaż sterowania
ogrzewaniem, z kabiny kierowcy. 3.25. W przedziale pracy autopompy, na
tablicy sterującej, wymagane są zamontowane włączniki do uruchamiania silnika
pojazdu, załączenia i wyłączenia autopompy oraz wyłączania silnika pojazdu.
Włączniki muszą być aktywne przy neutralnej pozycji skrzyni biegów i
załączonym ręcznym hamulcu postojowym. 3.26. Działko wodno-pianowe o
regulowanej wydajności, umieszczone na dachu pojazdu z nakładką do piany
.Wydajność działka min 800÷1600 l /min, przy podstawie działka zamontowany
zawór odcinający. Dopuszcza się zastosowanie zaworu odcinającego ze
sterowaniem elektryczno-pneumatycznym. 3.27. Samochód wyposażony w
wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m
umieszczoną na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej
wydajności, umożliwiającą podawanie zwartego i rozproszonego strumienia wody
oraz piany. Linia szybkiego natarcia umożliwia podawanie wody lub piany z
prądownicy bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło wyposażone w
napęd elektryczny i ręczny. Szybkie natarcie wyposażone w pneumatyczny system
odwadniania, umożliwiający opróżnienie linii przy użyciu sprężonego
powietrza. 3.28. Instalacja układu zraszaczy zasilanych od autopompy: - min 4
dysze do podawania wody w czasie jazdy, - dwa zraszacze zamontowane przed
przednią osią, - dwa zraszacze zamontowane po bokach pojazdu. Instalacja
powinna być wyposażona w zawory odcinające (jeden dla zraszaczy przednich,
drugi dla zraszaczy bocznych) Montaż sterowania zraszaczami z kabiny
kierowcy. 3.29. Pojazd wyposażony w wysuwany maszt oświetleniowy z głowicą z
2 (dwoma) reflektorami, wyposażonymi w lampy LED o strumieniu świetlnym min.
20 000 lumenów, zasilany z instalacji elektrycznej pojazdu napięciem 24V,
wyposażone w soczewki zapewniające szerokie rozproszenie światła. - maszt
musi posiadać zainstalowane automatyczne przełączanie zasilania z 24V na
zasilanie z agregatu prądotwórczego-230V, - wysokość rozłożonego masztu,
mierzona od podłoża do oprawy reflektorów- minimum 5 metrów, - obrót i pochył
reflektorów, o kąt co najmniej od 0 st. do 170 st. - w obie strony, -
sterowanie masztem odbywa się z poziomu ziemi, - złożenie masztu następuje,
bez konieczności ręcznego wspomagania, - w kabinie znajduje się sygnalizacja
informująca o wysunięciu masztu, - wysunięcie masztu następuje tylko na
postoju po zaciągnięciu hamulca ręcznego, - wymagana funkcja automatycznego
złożenia masztu po wyłączeniu hamulca ręcznego, - wymagana możliwość
sterowania masztem na różnej wysokości wysuwu, - wysuw masztu realizowany z
instalacji pneumatycznej samochodu, - oprócz ręcznego, wymagane jest
bezprzewodowe sterowanie masztem (pilotem) obrotem i pochyłem reflektorów
oraz załączeniem oświetlenia, dla każdego reflektora osobno (zasięg min 50m).
3.30. Pojazd musi być wyposażony w: - w kamerę monitorującą strefę z tyłu
pojazdu. Kamera przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych.
Monitor przekazujący obraz, kolorowy o przekątnej min 7 cali, zamontowany w
kabinie w zasięgu wzroku kierowcy. Minimum 3 punktowe załączanie: po
wstecznym, na 10sek i na stałą obserwację . IV. WYPOSAŻENIE. 4.1. Pojazd
wyposażony w sprzęt standardowy, dostarczany z podwoziem, min: 1 klin, klucz
do kół, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt ostrzegawczy, apteczka,
gaśnica, kamizelka ostrzegawcza ,wspornik zabezpieczenia podnoszonej kabiny,
koło zapasowe. 4.2. Pojazd - wyposażony w zestaw sprzętu m.in : - łom
zwykły-1szt, - łomo-wyciągacz-1szt, - młotek 2 kg i 4 kg- po 1szt, -
siekiera-1szt, - nożyce do drutu-1szt. 4.3. Na pojeździe zapewnione miejsce
na przewożenie sprzętu zgodnie z Wymaganiami dla samochodów
ratowniczo-gaśniczych Zarządzenie Nr 8 Komendanta Głównego Państwowej Straży
Pożarnej w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych
Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008 r. (Dz. Urz. KGPSPoż Nr 1,
poz. 8). Załącznik nr 1 do wytycznych standaryzacji pojazdów pożarniczych i
innych środków transportu Państwowej Straży Pożarnej z dnia 14.04.2011r.
Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia z użytkownikiem na
etapie realizacji zamówienia. Zamawiający na etapie wykonania dostarczy wykaz
wraz z posiadanym sprzętem do zamontowania. Montaż sprzętu na koszt
wykonawcy. 4.4. Samochód należy doposażyć w : - z przodu pojazdu montaż
wyciągarki elektrycznej o sile uciągu minimum 6 ton z liną o długości min.
25m, wraz z pokrowcem. (wyciągarkę dostarcza Zamawiający), - agregat
prądotwórczy min 2,5 kVA, - 2szt latarek kątowych typu Ex z ładowarkami lub
równoważnych, - 2szt radiostacji przenośnych z ładowarkami, zamontowane w
kabinie na specjalnym podeście. V. OZNACZENIE. - 5.1. Wykonanie oznakowania numerami
operacyjnymi folią odblaskową zgodnie z obowiązującymi wymogami KG PSP
według: Zarządzenie Nr 8 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej w
sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej
Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008 r. (Dz. Urz. KGPSPoż Nr 1, poz. 8), -
samochód powinien posiadać oznakowanie odblaskowe konturowe. Oznakowanie
powinno znajdować się możliwie najbliżej poziomych i pionowych krawędzi
samochodu. VI. OGÓLNE. 6.1 Gwarancja: - 24 miesiące na silnik, podzespoły, -
24 miesiące na zabudowę pożarniczą, - 72 miesięcy na perforacje nadwozia, -
36 miesięcy na powłokę lakierniczą, - 12 miesięcy na wyposażenie, - czas
reakcji serwisu do 72 godzin, od czasu powiadomienia. 6.2. Wykonawca
dostarcza pojazd w dniu odbioru z pełnym zbiornikiem paliwa i środka
pianotwórczego. Wykonawca obowiązany jest do dostarczenia wraz z samochodem:
- instrukcje obsługi w języku polskim do samochodu, zabudowy pożarniczej i
zainstalowanych urządzeń i wyposażenia, - dokumentacji niezbędnej do
zarejestrowania samochodu, wynikającej z ustawy Prawo o ruchu drogowym, -
dokumenty określone umową. 6.3. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia
szkolenia z zakresu obsługi i konserwacji pojazdu dotyczącego części
podwozia-silnika i pożarniczej dla minimum 5 osób w siedzibie wykonawcy...
II.4) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
34.14.42.10-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
-
Zamówienie
dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Przedmiot
umowy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektu Działanie
3.6. Poprawa bezpieczeństwa środowiskowego i ekologicznego Priorytetu III
WRPO Środowisko Przyrodnicze o tytule Zakup średniego samochodu pożarniczego
dla realizacji zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy
Opatówek przez OSP Tłokinia Wielka..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA:
25.08.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH
OFERT: 1.
IV.3) LICZBA
ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES
WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
-
Przedsiębiorstwo
Specjalistyczne bocar Sp. z o.o., Korwinów, ul. Okólna 15, 42-263 Wrzosowa,
kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa
wartość zamówienia (bez VAT):
620000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O
CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
-
Cena
wybranej oferty:
669762,00
-
Oferta z
najniższą ceną:
669762,00 / Oferta z najwyższą ceną: 669762,00
-
Waluta: PLN.
Wójt Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|