Opatówek, dnia 22.10.2015 r.
Zp.In.271.13.2015
Odpowiedź na pytania dotyczące SIWZ
Na podstawie art. 38 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013 r.
poz. 907 z późn. zm.) przekazuje treść pytania Wykonawcy i odpowiedź Zamawiającego
w prowadzonym postępowaniu na Dostawę energii elektrycznej dla potrzeb
Gminy Opatówek oraz jednostek organizacyjnych Gminy Opatówek w okresie
01.01.2016 r. - 31.12.2017 r.
Gmina Opatówek informuje,
że w związku z przetargiem wpłynęły pisma od zainteresowanych firm
następującej treści:
Pytania Wykonawcy:
Pytanie 1.
Zat. nr 1 do SIWZ -
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Wykonawca zwraca się z prośbą o
wskazanie właściwej grupy taryfowej. zgodnej z zawartą z OSD umową na
dystrybucję energii elektrycznej dla punktów poboru energii Zamawiającego.
Jednocześnie informujemy, że zawarcie umów o świadczenie usług dystrybucji
oraz procedura zmiany sprzedawcy może nastąpić na obecnych parametrach. W
związku z tym zwracamy się z prośbą o dokonanie ewentualnych zmian grupy
taryfowej po dokonaniu procesu zmiany sprzedawcy. W przypadku gdy właściwą
grupą taryfową jest grupa podana w kolumnie "Taryfa dystrybucyjna"
zwracamy się jednocześnie prośbą o udzielenie informacji na temat szacowanej
ilości energii w rozbiciu na poszczególne strefy czasowe dla każdego punktu
poboru energii, który nie jest rozliczany całodobowo.
Pytanie 2.
Zał. nr 6 do SIWZ - Umowa -
5 ust. 2 - z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie
realizacji umowy, ustawowej zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe
obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących
efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie
przedmiotowego zapisu do treści: "Ceny określone w ust. 1 ulegną zmianie
w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku akcyzowego lub zmiany ogólnie
obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo
Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych
wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub
certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej
zostaną powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi
przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu
do umowy".
Pytanie 3.
Zał. nr 6 do SIWZ - Umowa -
9 ust. 3 oraz IV.3) Ogłoszenia i Rozdz. 22 pkt. 5 SIWZ - z uwagi na nadrzędny
charakter przepisów podatkowych, Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie
zapisu umożliwiającego automatyczną zmianę cen w przypadku zmiany stawki
podatku VAT, od dnia wejścia stosownych przepisów w życie oraz bez
konieczności uzasadniania wpływu tych zmian na koszt wykonania zamówienia.
Prosimy o dodanie do przedmiotowego zapisu zdania o treści: "W przypadku
ustawowej zmiany stawki podatku VAT, ceny energii elektrycznej zostają
powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami,
od dnia ich wejścia w życie bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy
oraz bez konieczności uzasadnienia na piśmie ich wpływu na koszt wykonania
zamówienia".
Pytanie 4.
Zał. nr 6 do SIWZ - Umowa -
10 ust. 1,2 i 3 - Informujemy, że zapisy dot. kar umownych wpływają na wzrost
ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może
negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego. W związku
z powyższym wnosimy o ich usunięcie.
Pytanie 5.
Wykonawca zwraca się z
prośbą o udzielenie następujących informacji:
a) Czy umowy dystrybucyjne
Zamawiającego zawarte są na czas określony czy nieokreślony?
b) Kto jest dotychczasowym
sprzedawcą energii elektrycznej?
c) Jaki jest okres
wypowiedzenia obowiązujących umów sprzedaży energii elektryczne)?
d) Czy Zamawiający ma
zawarte umowy/aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które
uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w
SIWZ? Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji
promocyjnych/programów lojalnościowych?
Pytanie 6.
Zwracamy się z zapytaniem:
czy Zamawiający przekaże niezbędne dane oraz dokumenty do przeprowadzenia
procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu
podpisanie urnowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie
również załącznik do umowy, Wyłoniony wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia
zmiany sprzedawcy:
a) danych dla każdego
punktu poboru:
- nazwa j adres firmy,
- opis punktu poboru,
- adres punktu poboru
(miejscowość, ulica. numer lokalu, kod, gmina),
- grupa taryfowa (obecna i
nowe),
- planowane roczne zużycie
energii,
- numer licznika,
- Operator Systemu
Dystrybucyjnego,
- nazwa dotychczasowego
Sprzedawcy,
- numer aktualnie
obowiązującej umowy,
- data zawarcia oraz okres
wypowiedzenia dotychczasowej umowy,
- numer ewidencyjny PPE,
- czy jest to pierwsza czy
kolejna zmiana sprzedawcy.
b) dokumentów dla każdej
jednostki objętej postępowaniem:
- pełnomocnictwo do
zgłoszenia umowy,
- dokument nadania numeru
NIP,
- dokument nadania numeru
REGON,
- KRS lub inny dokument na
podstawie którego działa dana jednostka,
- dokument potwierdzający
umocowanie dane) osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej
oraz pełnomocnictwa.
Jednocześnie informujemy,
że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane
skutkiem czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od
tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa wart. 5 ust, 2a pkt 1 lit b)
ustawy Prawo energetyczne.
Pytanie 7.
Czy Zamawiający udzieli
wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego
zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności
niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru
stosowanego powszechnie przez Wykonawcę? W przypadku braku zgody na powyższe
prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za
treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne
zakwestionowanie przez OSD?
Pytanie 8.
Czy Zamawiający dopuści
zawarcie umowy drogą korespondencyjną?
Pytanie 9.
Prosimy o podanie
brakujących numerów NIP dla poszczególnych podmiotów.
Pytanie 10.
Czy Zamawiający przekaże
Wykonawcy dane oraz dokumenty niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany
sprzedawcy?
Pytanie 11.
Czy jest to dla wszystkich
PPE kolejna zmiana sprzedawcy? Czy obecnie obowiązujące umowy dystrybucyjne
są zawarte na czas nieokreślony? Czy obowiązujące umowy sprzedaży wymagają
wypowiedzenia?
Pytanie 12.
Kto jest Państwa obecnym
sprzedawcą?
Pytanie 13.
Nawiązując do ekwiwalentności
stron prosimy o uzupełnienie w par. 8 wzoru umowy o następujący ustęp: "Rozwiązanie
Umowy na skutek wypowiedzenia dokonanego przez Zamawiającego następuje z
ostatnim dniem pierwszego miesiąca następującego po miesiącu, w którym
oświadczenie Zamawiającego o wypowiedzeniu Umowy dotarło do Wykonawcy, chyba
że Zamawiający wskaże w oświadczeniu o wypowiedzeniu późniejszy termin
rozwiązania Umowy. W takim przypadku Umowa Ulegnie rozwiązaniu z ostatnim
dniem miesiąca, w którym zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego nastąpiłoby
rozwiązanie Umowy. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy musi być złożone w
formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zamawiający zobowiązuje się wobec
Wykonawcy do powstrzymania się, przez okres od zawarcia Umowy do 31.12.2017
r. od dokonania wypowiedzenia Umowy, W wypadku rozwiązania umowy w trybie
niniejszego ustępu w okresie do 31.12.2017 r. Zamawiający jest zobowiązany do
zapłaty Wykonawcy kwoty obliczonej według poniższe] formuły (Odszkodowanie
Płatne przy Rozwiązaniu):
OPR = 20 C/t:) * CE
OPR - Odszkodowanie Płatne
przy Rozwiązaniu,
CE - przychód jaki
uzyskałby Wykonawca ze sprzedaży energii przewidzianej w planie sprzedaży
energii zawartym w Załączniku nr ~ do umowy po cenach określonych w § 5
Umowy, w okresie od dnia rozwiązania Umowy do upływu okresu obowiązywania cen
tj. do 31.12.2017 r.
Pytanie 14.
Prosimy o dodanie do rozdz.
XVI pkt. 2 SIWZ oraz par. 9 wzoru umowy zapisu: W przypadku zmiany wynikającej
z przepisów prawa: stawki podatku akcyzowego na energię elektryczną, zawarte
w umowie ceny ulegną zmianie stosownie do zmienionych przepisów".
Pytanie 15.
Czy Zamawiający dysponuje
tytułem prawnym (akt notarialny, umowa najmu. umowa dzierżawy, itp.), który
upoważnia go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie
zamówienia? Brak takiego tytułu może skutecznie uniemożliwić dalsze czynności
związane ze zgłoszeniem umowy sprzedaży energii elektrycznej do lokalnego
Operatora Systemu dystrybucyjnego zgodnie z jego procedurami. W związku z
czym prosimy o przekazanie informacji o sposobie i formie dysponowania
obiektami.
Pytanie 16.
Czy Zamawiający dopuszcza
możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną?
Pytanie 17.
Czy w przypadku braku
otrzymania wskazań liczników od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie
Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych (korygowanych
po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia ciągłości
przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup
energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię
elektryczną na rzecz sprzedawcy?
Pytanie 18.
Jaki jest okres
rozliczeniowy dla poszczególnych punktów poboru energii (miesięczny,
dwumiesięczny)?
Pytanie 19.
Kto jest aktualnym
sprzedawcą energii elektrycznej dla poszczególnych punktów poboru energii?
Pytanie 20.
Czy Zamawiający ma obecnie
umowy zawarte w akcjach promocyjnych? Jaki jest okres wypowiedzenia aktualnie
obowiązujących umów? Czy są one zawarte na czas nieokreślony?
Wobec powyższego Gmina
Opatówek informuje, że:
Ad. 1.
Zamawiający informuje,
obecną grupą taryfową w dystrybucji jest grupa podana w kolumnie "Taryfa
dystrybucyjna". Zamawiający informuje, że jego intencją jest uzyskanie
jednej "płaskiej" ceny zakupu energii dla wszystkich punktów poboru
energii objętych zamówieniem publicznym niezależnie od grupy taryfowej w
dystrybucji (jedno- lub dwustrefowej). Dlatego zużycie energii na
poszczególne punkty poboru zostało podane bez podziału na strefy.
Ad. 2.
Zamawiający nie zgadza się
na proponowaną modyfikację.
Ad. 3.
Zamawiający nie zgadza się
na proponowaną modyfikację.
Ad. 4.
Zamawiający nie zgadza się
na proponowaną modyfikację.
Ad. 5.
a) Umowy dystrybucyjne
Zamawiającego zawarte są na czas nieokreślony.
b) Obecnym sprzedawcą
energii elektrycznej jest ENERGA Obrót S.A.
c) Obowiązujące umowy
sprzedaży energii elektrycznej zawarte są na czas określony do 31.12.2015 r.
d) Zamawiający nie ma
zawartych umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które
uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w
SIWZ?
Ad. 6., Ad. 9., Ad. 10.
Zamawiający informuje, że
przekaże Wykonawcy, niezwłocznie po podpisaniu umowy, niezbędne do
przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy dane w wersji elektronicznej.
Ad. 7.
Zamawiający przekaże
stosowne pełnomocnictwo do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy
sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do
przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD zgodnie ze wzorem stanowiącym
załącznik nr 2 do Umowy.
Ad. 8., Ad. 16.
Zamawiający nie dopuszcza zawarcia
umowy drogą korespondencyjną.
Ad. 11.
Dla wszystkich PPE jest to
kolejna zmiana sprzedawcy. Umowy dystrybucyjne Zamawiającego zawarte są na
czas nieokreślony. Obowiązujące umowy sprzedaży energii elektrycznej zawarte
są na czas określony do 31.12.2015 r. i nie wymagają wypowiedzenia.
Ad. 12., Ad. 19.
Obecnym sprzedawcą energii
elektrycznej jest ENERGA Obrót S.A.
Ad. 13.
Zamawiający nie zgadza się
na proponowaną modyfikację.
Ad. 14.
Zmiany wynikające z
przepisów prawa, związane ze zmianą stawki podatku akcyzowego na energię
elektryczną, zawarte są w umowie § 5 ust. 2.
Ad. 15.
Zamawiający dysponuje
tytułem prawnym, upoważniającym go do swobodnego dysponowania obiektami
opisanymi w przedmiocie zamówienia. Każdy z Uczestników postępowania, o
których mowa w rozdziale III SIWZ, ma prawo do zakupu energii od wybranego
przez siebie sprzedawcy.
Ad. 17.
Zamawiający informuje, że
nie dopuszcza wystawiania faktur szacunkowych.
Ad. 18.
Dla wszystkich PPE okres
rozliczeniowy jest dwumiesięczny, z wyłączeniem z PPE określonym w pkt. 2
załącznika nr 1 do SIWZ "Obiekty i budynki Gminy Opatówek - taryfa C11,
C21, G11" w poz. 30-31, dla których okres rozliczeniowy jest
jednomiesięczny.
Ad. 20.
Umowy dystrybucyjne
Zamawiającego zawarte są na czas nieokreślony. Obowiązujące umowy sprzedaży
energii elektrycznej zawarte są na czas określony do 31.12.2015 r.
Zamawiający nie ma zawartych umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych
lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w
terminach przewidzianych w SIWZ?
Niniejsze wyjaśnienia są
wiążące dla wszystkich uczestników postępowania.
Wójt
Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|