Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I.
1) NAZWA I ADRES:
Gmina Opatówek , ul. Plac Wolności 14, 62-860 Opatówek, woj. wielkopolskie,
tel. 062 7618080, 7618454,, faks 062 7618017.
-
Adres
strony internetowej zamawiającego: www.opatowek.pl
I.
2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej w
miejscowości Szałe etap II, gmina Opatówek..
II.1.2)
Rodzaj zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty
budowlane w zakresie budowy sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Szałe
etap II, gmina Opatówek wraz z budową przepompowni ścieków, komór
pomiarowych, kolektora deszczowego. Zakres rzeczowy obejmuje: 1. Budowę sieci
kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVC o średnicy 200 mm - dł. 10 244,40
mb, wraz z odgałęzieniami kanalizacyjnymi z PVC o średnicy 160 mm -
465/1844,60 szt./mb, doprowadzonymi do granicy z posesją zainteresowanych.
System kanalizacji grawitacyjnej przewidziano w technologii z rur PVC,
uzbrojonych w tworzywowe studzienki systemowe o średnicy 400 mm oraz w
miejscach węzłowych, we włazowe betonowe prefabrykowane o średnicy 1000 mm i
studnię rozprężną o średnicy 1200 mm. 2. Budowę sieci kanalizacji tłocznej
PEHD o średnicy 90 mm - dł. 329,80 mb. W zakresie kanalizacji tłocznej
zaprojektowano system rurociągów z rur PEHD średnicy 90 mm zgrzewanych
doczołowo. 3. Budowę kolektora deszczowego PP-b 600 mm - 386,60 mb. 4. Budowa
komory pomiarowej 2 kpl. 5. Budowę pompowni ścieków 1 szt..
II.1.5)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających: przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.
II.1.7)
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8)
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2)
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.09.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 50.000,00 złotych. Słownie:
pięćdziesiąt tysięcy złotych.
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie, zrealizował co najmniej 1 zadanie związane z budową sieci
kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej wraz z co najmniej jedną
przepompownią o wartości nie mniejszej niż 1.500.000,00 zł brutto. Wykazane
zamówienie zostanie uznane, jeśli będzie poparte dokumentem poświadczającym
lub innym dokumentem, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, że zlecone
roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje, protokół odbioru). Ocena
spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z
formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o poświadczenie oraz dokument jakim
jest wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich 5 lat. Z treści poświadczenia
i dokumentów przedłożonych w ofercie Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca
spełnia warunek.
-
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według
formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności: - kierownikiem budowy
posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych, i kanalizacyjnych lub
dokumenty równoważne, - kierownikiem robót elektrycznych posiadającym
uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub dokumenty równoważne, -
kierownikiem robót drogowych posiadającym uprawnienia budowlane w
specjalności drogowej lub dokumenty równoważne. Ocena spełniania tego warunku
udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie
spełnia w oparciu o oświadczenie oraz dokument jakim jest wykaz osób, które
będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Z treści oświadczenia i
dokumentów przedłożonych w ofercie zamawiający sprawdzi czy Wykonawca spełnia
warunek.
-
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający
wymaga aby Wykonawca wykazał, że posiada opłaconą polisę o wartości co
najmniej 500.000,00 zł. ( słownie: pięćset tysięcy złotych ), a w przypadku
jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu
dokonana zostanie według formuły spełnia - nie spełnia.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1)
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w
art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
-
wykaz robót
budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
-
wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami;
-
oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada
następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował
wykonawca:
-
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny
podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2)
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.
1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis
z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
-
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
-
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej
grupy kapitałowej
-
lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o
tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6)
INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
-dane
dotyczące podwykonawców i zakresu powierzonych im części zamówienia (jeśli
Wykonawca przewiduje wykorzystanie podwykonawców) - załącznik nr 6 do
formularza oferty; -wypełniony formularz cenowy wraz z kosztorysem ofertowym
stanowiącym załącznik nr 7 do formularza oferty; -zaparafowany wzór umowy
jako załącznik nr 8 do formularza oferty; -dowód wpłacenia (wniesienia) wadium;
-Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć listę podmiotów należących
do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5, albo
informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej stanowiącą załącznik nr
9 do formularza oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1)
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
-
1 - Cena -
95.00
-
2 - Okres gwarancji
i rękojmi - 5.00
IV.3)
ZMIANA UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający
przewiduje możliwość zmian w umowie określonych niżej oraz innych
nieistotnych postanowień umowy. Wynagrodzenie określone w umowie obejmuje
całość kosztów, wydatków niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy jest
niezależne od poziomu inflacji w okresie od dnia podpisania umowy do dnia jej
zakończenia i może być zmienione o kwotę wynikającą z ewentualnej zmiany
stawki podatku VAT zaistniałej po podpisaniu umowy. Zmiana postanowień
niniejszej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie wynagrodzenia,
o którym mowa § 7 dopuszczalna jest w przypadku: a) zmiany prawa powszechnie
obowiązującego istotnie wpływającej na zasady wykonywania robót budowlanych,
b) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, warunkiem dokonania
waloryzacji będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku Wykonawcy
zawierającego uzasadnienie i szczegółowy sposób wyliczenia nowych cen,
waloryzacja wynagrodzenia będzie mogła nastąpić po upływie miesiąca od dnia
wprowadzenia nowych stawek podatku od towarów i usług, c) w przypadku zmiany
minimalnego wynagrodzenia za pracę, warunkiem dokonania waloryzacji będzie
skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku Wykonawcy zawierającego
uzasadnienie i szczegółowy sposób wyliczenia nowych cen oraz wpływ zmiany na
wynagrodzenie Wykonawcy, waloryzacja wynagrodzenia będzie mogła nastąpić po
upływie miesiąca od dnia wprowadzenia nowej kwoty minimalnego wynagrodzenia
za pracę, d) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym
lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, warunkiem dokonania waloryzacji będzie skierowanie
do Zamawiającego pisemnego wniosku Wykonawcy zawierającego uzasadnienie i
szczegółowy opis wyliczenia nowych cen oraz wpływ zmian na wynagrodzenie
Wykonawcy, waloryzacja wynagrodzenia będzie mogła nastąpić po upływie
miesiąca od dnia wprowadzenia nowych zasad podlegania ubezpieczeniom
społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub wysokości stawki składki na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Jeżeli w toku realizacji robót wystąpi
konieczność wykonania zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem
podstawowym których wartość nie przekroczy 50% ceny umownej to Wykonawca
zobowiązany jest do wykonania tych robót na dodatkowe zamówienie Zamawiającego
udzielone z wolnej ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt 5 ustawy prawo zamówień
publicznych. Wynagrodzenie Wykonawcy za te roboty ustalone zostanie po
negocjacjach z Wykonawcą przyjmując jako podstawę do wyceny: a) narzuty,
stawka roboczogodziny, oraz ceny jednostkowe materiałów i koszty pracy
sprzętu, nie mogą być wyższe niż średnie dla województwa wielkopolskiego
według informacji ORGBUD - SERWIS w okresie realizacji zamówienia. Na
wykonanie zamówień dodatkowych będzie każdorazowo sporządzany przez Wykonawcę
i Inspektora Nadzoru protokół konieczności akceptowany przez Zamawiającego.
Podstawą do sporządzenia kosztorysu będą KNR, a w przypadku braku
odpowiednich pozycji w KNR wycena indywidualna. Jeżeli w toku realizacji
robót wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych lub zaniechanie
umówionych robót , to wysokość wynagrodzenia (zwiększenie, zmniejszenie)
Wykonawcy za te roboty ustalona zostanie kosztorysem dodatkowym,
powykonawczym przyjmując do jego obliczenia ceny, stawki i narzuty zastosowane
w kosztorysie ofertowym. Ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte według
informacji ORGBUD - SERWIS za ostatni kwartał poprzedzający sporządzenie
kosztorysu - w przypadku braku w/w cen w kosztorysie ofertowym. Na wykonanie
robót dodatkowych, lub zaniechanie umówionych robót będzie każdorazowo
sporządzany przez Wykonawcę i Inspektora Nadzoru protokół konieczności
akceptowany przez Zamawiającego. Podstawą do sporządzenia kosztorysu będą
KNR, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR wycena indywidualna.
Termin wykonania umowy może ulec zmianie w przypadku wystąpienia
okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu
lub SIWZ pomimo zachowania należytej staranności. Termin wykonania umowy może
ulec zmianie w przypadku wystąpienia konieczności wykonania zamówień
dodatkowych o których mowa w § 7 ust. 4 projektu umowy, określonych odrębną
umową, warunkujących prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia , o czas
niezbędny do wykonania zamówień dodatkowych. Zamawiający przewiduje również
możliwość zmiany umowy jeżeli WYKONAWCA na etapie składania oferty nie
wskazał podwykonawcy do realizacji żadnej z części zamówienia, jednak w
trakcie wykonywania umowy WYKONAWCA będzie chciał skorzystać z jego pomocy,
to zgoda ZAMAWIAJĄCEGO na wprowadzenie podwykonawcy do umowy może nastąpić na
zasadach określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik numer 8 do
SIWZ.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych
warunków zamówienia: www.bip.opatowek.pl
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opatówku, 62-860
Opatówek, Plac Wolności 14 pokój numer 7 w godz. 08:00 do 15:00..
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.04.2016 godzina 09:45,
miejsce: Urząd Gminy w Opatówku, 62-860 Opatówek, Plac Wolności 14 pokój
numer 13..
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze
środków Unii Europejskiej: Zamawiający planuje uzyskać dofinansowanie z Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020, Działanie 2.3
Gospodarka wodno - ściekowa w aglomeracjach. Wysokość dofinansowania do 85 %
kosztów kwalifikowalnych..
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Wójt Gminy Opatówek
/-/
Sebastian Wardęcki
|